avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 812 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Asociaţii de proprietari / ... Penalizare la întârzierea plății cotei de ...
Discuție deschisă în Asociaţii de proprietari / locatari

Penalizare la întârzierea plății cotei de întreținere

Asociatia are in cont sume provenite din penalizari la intirzierea la plata a cotelor de intretinere de catre proprietari. Legea spune ca aceasta suma trebuie folosita numai pentru plata penalizarilor la intirzierea platilor cate furnizorii de utilitati. Din acest motiv in contabilitate suma este trecuta separat. Cum poate fi trecuta suma in cauza in fondul de reparatii. Sa poata fi folosita pentru reparatiile necesare.
Ultima modificare: Miercuri, 11 Martie 2020
Manuela Rășină, administrator
Cel mai recent răspuns: vali m , utilizator 15:09, 11 Martie 2020
ART. 77 din legea 196/2018
(1) Asociatia de proprietari poate stabili un sistem propriu de penalitati pentru
orice suma cu titlu de restanta, afisata pe lista de plata. Penalitatile nu vor fi mai mari
de 0,2% pentru fiecare zi de intarziere si se vor aplica numai dupa o perioada de 30
de zile de la termenul scadent pentru plata, fara ca suma penalitatilor sa poata depasi
suma la care s-au aplicat.
(2) Termenul de plata a cotelor de contributie la cheltuielile asociatiei de
proprietari, afisate pe lista lunara de plata, este de maximum 30 de zile calendaristice
de la data afisarii.
(3) Sumele rezultate din aplicarea penalitatilor de intarziere, prevazute la alin. (1),
se includ in fondul de penalitati al asociatiei de proprietari si se vor utiliza cu prioritate
pentru plata penalitatilor impuse asociatiei de proprietari de catre terti, precum si
pentru cheltuieli cu reparatiile asupra proprietatii comune, reabilitarea termica sau
consolidarea condominiului.
Sumele rezultate din aplicarea penalitatilor de intarziere
nu pot fi utilizate si in alte scopuri.
Ultima modificare: Marți, 10 Martie 2020
Ionut.ion, utilizator
Pentru executarea reparatiilor asupra proprietatii comune sumele in cauza trebuiesc mentionate intr-un document/decizie - adunare generala,com.executiv sau se pot trece direct in contul de reparatii.
Nu cunosc exact procedura.
Daca aveti aceasta suma intr-un cont sepaarat cred ca puteti plati direct din el lucrarile executate si sa pastrati dovada platii, in caz de vreun control.
Nu cred ca este nevoie de vreo decizie speciala daca legea ofera aceasta posibilitate.
Daca suma din cont nu acopera tot costul reparatiei, diferenta se poate plati din Fondul de reparatii.
Cum am spus, nu cunosc exact procedura, poate va ajuta cineva cu un raspuns mai la subiect.
Multumesc.!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
1 din 1 utilizatori consideră
acest răspuns util

Din acest motiv in contabilitate suma este trecuta separat.


Este adevarat, insa sumele provenite din penalitati sunt inregistrate intr-un registru separat - ca de altfel si celelalte fonduri - ca sa stii exact si in orice moment cum stai cu contabilitatea (Soldurile de activ si de pasiv).
Ei, sigur ca in momentul in care trebuie efectuata o lucrare de genul celor prevazute in legislatie - ... pentru cheltuieli cu reparatiile asupra proprietatii comune, reabilitarea termica sau consolidarea condominiului... este nevoie de o decizie in com. ex. sau o hot. in AG a membrilor. Tot atunci se decide sau hotaraste si sursa de finantare a lucrarii respective.
Daca aveti in cont sume indestulatoare, se poate decide cheltuirea acestora in scopul aratat. Daca sumele nu ajung, se poate discuta posibilitatea repartizarii cheltuielilor (diferentelor) pe lista de plata - proportional cu suprafata utila a locuintelor individuale.
Registrul aratat, are rubrici si pentru intrari, pentru iesiri si soldul final.
La iesiri se poate nota dispozitia sau hotararea posibilitatii cheltuirii sumelor respective.
Succes!

Alte discuții în legătură

Folosirea fondului de penalități al asociației conform legii 196/2018: care este destinația lui? nicu1iancu nicu1iancu Cf Lg.196/2018, sa inteleg ca fondul de penalizari poate fi folosit strict doar pentru reparatii/modernizari ? Fata de vechia lege care prmitea folosirea si ... (vezi toată discuția)
Reparatie scurgere subsol I.Ro.Nic I.Ro.Nic Buna ziua ! In blocul in care stau , s-a spart scurgerea principala ( apa de ploaie si toalete). Am auzit ca exista la Asociatia de proprietari un fond de ... (vezi toată discuția)
Asociații de proprietari: se pot folosi banii din penalizările pe care le-am plătit din 2016 până in 2018 pentru lucrări de întreținere? Adrianvalentin82 Adrianvalentin82 Se poat folosi bani din penalizările pe care le-am platit din 2016 pana in 2018 pt lucrări de întreținere la blocul unde locuiesc? (vezi toată discuția)