va rog sa ma ajutati cu un sfat:
Care este, in opinia dvs., sanctiunea pentru lipsa controlului medical periodic (nu de la control, ci a rezultatului final al controlului)?
De fapt, am intalnit angajati care nu se prezinta la controlul medical periodic, nici dupa multe insistente din partea angajatorului si/sau a medicului, si deci nu li se pot efectua controalele periodice.
Fireste ca avem in RI prevederi in baza carora le putem aplica sanctiuni disciplinare pentru neprezentare, insa m-am cam saturat de cercetari disciplinare...
... si ma intreb: nu cumva exista vreo prevedere de SSM in baza careia lipsa controlului medical periodic (la fel ca a celui de la angajare), duce la anularea cim? (stiu, slabe sanse, dar poate stie cineva vreun detaliu...)
Am inteles problema dumneavoastra si inteleg ca este destul de dificil ca tot timpul sa parcurgeti cercetari disciplinare.
Nu stiu cat va este de ajutor, insa ati putea insera in Regulamentul Intern si prevederile Ordonantei 108/1999, modificata ulterior prin Legea 316/2004, in care se prevede un articol:
35.Articolul 29 va avea următorul cuprins:
"Art. 29
Constituie contravenţie şi se sancţionează cu amendă de la 500.000 lei la 2.000.000 lei:
a) neluarea măsurilor privind programarea salariaţilor la controlul medical periodic, potrivit reglementărilor tehnice ale Ministerul Sănătăţii, şi neurmărirea efectuării integrale a acestuia;
b) neprezentarea angajaţilor din unităţile de orice fel la examinările medicale periodice stabilite prin instrucţiunile Ministerului Sănătăţii şi programate de organele sanitare, potrivit specificului fiecărui loc de muncă;
c) nesolicitarea avizului medical la schimbarea locului de muncă al unui angajat în aceeaşi unitate, dacă prin această schimbare se creează risc pentru sănătatea persoanei respective."
In conditiile in care dumneavoastra veti face cunoscute prevederile Legii de mai sus, banuiesc ca nici un angajat nu doreste sa devina contravenient si sa plateasca sumele respective.
Sper sa va fi fost de folos,
O zi buna.
PS Mentionez ca sa va fie mai usor de cautat:
- baza legala de la care au survenit modificarile a fost Legea 98/1994, publicata in MO 317/1994 - privind stabilirea si sanctionarea contraventiilor la normele legale de igiena si sanatate publica.
- baza legala de la care au survenit modificarile a fost Legea 98/1994, publicata in MO 317/1994 - privind stabilirea si sanctionarea contraventiilor la normele legale de igiena si sanatate publica.
Nu uitati, fisa postului fiecarui lucrator , trebuie sa cuprinda si obligatiile pe linie de SSM. Inspectorii dau amenzi daca nu gasesc in fisa postului si parte cu SSM
La semnarea CIM, puteti sa anexati si un model de anexa ca cel de mai jos.
Anexă la Contractul individual de muncă nr. ...... din ..........
al angajatului .....................................................................
Clauze privind securitatea şi sănătatea în muncă
Am luat la cunoştinţă (cu ocazia instructajelor la angajare, suplimentare sau periodic) despre :
- drepturile ce le am conform legislaţiei în vigoare referitoare Legea 53/2003, Legea 319/2006 securităţii şi sănătăţi în muncă, HGR-1425/2006 normele de aplicare a Legii 319/2006, alte HGR cu aplicabilitate în domeniul SSM, specifice meseriei, instrucţiuni proprii de securitate în muncă, regulament intern, dispoziţii ale conducerii, ş.a.
- modul de organizare şi executare a serviciului de securitate şi sănătate în muncă (S.S.M.) în societate şi la locul de muncă;
- modul de efectuare a asigurării asistenţei medicale de sănătate în muncă;
- modul de instruire periodică în domeniul SSM;
- documentaţia cu caracter tehnic de informare specifică locului de muncă;
- necesarul de dotare cu echipament individual de protecţie (E.I.P.);
- acordarea materialelor igienico-sanitare şi alimentaţiei de protecţie;
- organizarea timpului de lucru, sarcinile de muncă, odihna, munca în schimburi;
- munca grupurilor sensibile la riscuri, tinerilor şi a femeilor, specificaţii pentru gravide şi minori;
- căile de circulaţie, semnalizările, dotările social-sanitare;
- igiena colectivă şi personală la locul de muncă;
- principiile ergonomice la locul de muncă;
- locurile de muncă cu pericol grav sau iminent, în condiţii de izolare, cu potenţial exploziv, toxic sau temporare;
- echipamentele de muncă specifice locului de muncă;
- instalaţiile şi echipamentele electrice;
- instalaţiile sub presiune, de ridicat sau transportat;
- condiţiile de lucru la înălţime;
- echipamentele pentru fluidele energetice;
- echipamente portabile şi unelte manuale;
- agenţii chimici, cancerigeni, mutageni, biologici specifici locului de muncă;
- condiţiile de microclimat, zgomot, vibraţii, ultrasunete, radiaţii sau presiune atmosferică crescută;
- regulile de transport în comun, cu autovehicule sau pe jos la şi de la serviciu;
- activităţile tehnologice pe care trebuie să le desfăşor la locul de muncă;
- modul de verificare anterioară şi pornire a echipamentelor tehnice, de utilizare, exploatare şi întreţinere precum şi verificarea şi asigurarea acestuia după decuplare;
- faptul că trebuie ca la prezentarea la serviciu să fiu apt de muncă, odihnit, sănătos, să nu fiu sub influienţa băuturilor alcoolice, droguri sau substanţe care nu îmi permit să desfăşor activităţile specifice locului de muncă;
- specificaţiile şi instrucţiunile care interzic la locul de muncă: consumul de alcool, droguri, substanţe halucinogene, puternic odorizante, consumul de alimente în alte spaţii decât cantina sau cele specificate la locul de muncă, glumele, jocurile, ameninţările, lovirile, bătăile, încăierările, săriturile peste gard sau împrejmuiri, pătrunderea sau ieşirea din societate prin alte căi decât poarta de acces, utilizarea de alte echipamente sau aparatură în afară de cele menţionate în sarcinile de muncă, fotografierea în societate, prezentarea, transmiterea sau divulgarea documentelor, informaţiilor, tehnologiilor sau oricare suport scris, tehnic sau electronic ale societăţii către terţi, folosirea periculoasă sau defectuoasă a mijloacelor societăţii,
- că trebuie anunţată orice defecţiune tehnică sau situaţii care pot constitui sau genera un pericol şefului locului de muncă, înlocuitorului legal sau directorului;
- că trebuie comunicat de urgenţă evenimentul soldat cu accident sau îmbolnăvirea profesională la constatare pentru luarea în evidenţă şi asigurarea măsurilor legale care se impun în aceste situaţii; Nerespectarea legilor, hotărârilor, ordinelor, normelor, dispoziţiilor, deciziilor sau oricare acte care reglementează activitatea specifică locului de muncă constituie abatere, infracţiune sau contravenţie şi se pedepseşte conform legii, după constatare, cercetare şi stabilire a vinovăţiei.
Prezentele reglementări sunt evidenţiate în Regulamentul intern al societăţii şi fişa postului.
............................ ........................................................... data ( nume, prenume, semnătura )
Ssm
monik
buna ziua, am o intrebare legata de SSM in contractul individual de munca. angajatorul are incheiat un contract cu un prestator extern de servicii SSM, insa in ... (vezi toată discuția)