Conform art. XII. Alin. (1) din OUG 30/2020,
in vederea acordarii sumelor necesare platii indemnizatiei
prevazute la art. XI alin. (1), angajatorii depun, prin posta electronica,
la agentiile pentru ocuparea fortei de munca judetene,
in raza carora isi au sediul social,
o cerere semnata si datata de reprezentantul legal
insotita de o declaratie pe propria raspundere
si de lista persoanelor care urmeaza sa beneficieze de aceasta indemnizatie,
asumata de reprezentantul legal al angajatorului,
conform modelului aprobat prin Ordinul 241/2020 publicat in Monitorul Oficial nr. 269/2020.
Se spune ca:
- Plata indemnizatiei se va face catre conturile deschise de angajatori la bancile comerciale.
Vă rugăm să ne ajutați cu un răspuns:
- salariatul va lua indemnizația de șomaj de la AJOFM ? sau de la angajator ?
- dacă salariatul lua salariul în numerar,
iar angajatorul /instituție publică are salariați în șomaj câte 15 zile fiecare pe lună,
dacă în șomaj va fi și casierul,
cine va da salariul în numerar angajaților ?
Angajatorul este cel care plateste indemnizatia salariatilor, in numerar sau pe card, asa cum au convenit partile prin contractul de munca, sumele cu titlu de indemniza'ie vor fi virate angajatorului de AJOFM, daca operatorul economic indeplineste prevederile legale de a primi acele sume de la stat..
Plata se face de casier sau persoana imputernicita sa o inlocuiasca (de regula, tot cineva de la financiar-contabilitate).
1,Salariatul va lua indemnizatia de somaj tehnic de la angajator, dupa ce se calculeaza si retin pentru a fi virate taxele salariale, de catre angajator.
2,Salariul va fi luat asa cum decide angajatorul sau cum se lua si pana atunci.
3,Casierul poate fi trimis in somaj tehnic in alta perioada decat cea in care se acorda salariile. Este vorba despre organizarea angajatorului.