avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 221 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Dreptul muncii - contract de ... Spor pentru conditii deosebit de periculoase diminuat ...
Discuție deschisă în Dreptul muncii - contract de muncă, demisie, salariu şi altele

Spor pentru conditii deosebit de periculoase diminuat la promovarea in functie

Buna ziua!
Lucrez ca Economist in cadrul unui spital de pneumoftiziologie iar in luna Iunie 2019 am fost promovata (din Economist II in Economist I, avand gradatia 4). In urma acestei promovari, sporul de 74% pentru conditii deosebit de periculoase a fost diminuat la 15% (tot personalul spitalului beneficiaza de acest spor de 74%), deoarece a fost aplicat Art. 39 alin .2 din Legea 153/2017, negasindu-se functie similara in plata. Mentionez ca in unitate exista Economist I cu gradatia 5.
Intrebarea mea este:
Ce inseamna Functie similara in plata?
La promovare trebuiesc indeplinite ambele conditii? Trebuie sa ai aceeasi vechime in munca cu functia similara in plata? Consider ca una este vechimea in functie si alta este vechimea in munca.
Mentionez ca muncesc in aceleasi conditii si consider ca este discriminare, restul personalului beneficiind de 74% spor pentru conditii deosebit de periculoase.
Sper ca m-am facut inteleasa.
Multumesc!
Ultima modificare: Miercuri, 6 Mai 2020
Balakoika, utilizator
Cel mai recent răspuns: RamoFlore , utilizator 16:57, 20 Mai 2020
Similar in plata se refera atât la coeficientul de ierarhizare cât și la gradația de vechime. Sunt elemente de constituire a salariului de baza. Însă spitalul în care lucrați trebuie sa trimită și la alte spitale solicitare pentru funcții similare în plată.

Balakoika a scris:

Buna ziua!