avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 221 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Dreptul muncii - contract de ... Spor pentru conditii deosebit de periculoase diminuat ...
Discuție deschisă în Dreptul muncii - contract de muncă, demisie, salariu şi altele

Spor pentru conditii deosebit de periculoase diminuat la promovarea in functie

Buna ziua!
Lucrez ca Economist in cadrul unui spital de pneumoftiziologie iar in luna Iunie 2019 am fost promovata (din Economist II in Economist I, avand gradatia 4). In urma acestei promovari, sporul de 74% pentru conditii deosebit de periculoase a fost diminuat la 15% (tot personalul spitalului beneficiaza de acest spor de 74%), deoarece a fost aplicat Art. 39 alin .2 din Legea 153/2017, negasindu-se functie similara in plata. Mentionez ca in unitate exista Economist I cu gradatia 5.
Intrebarea mea este:
Ce inseamna Functie similara in plata?
La promovare trebuiesc indeplinite ambele conditii? Trebuie sa ai aceeasi vechime in munca cu functia similara in plata? Consider ca una este vechimea in functie si alta este vechimea in munca.
Mentionez ca muncesc in aceleasi conditii si consider ca este discriminare, restul personalului beneficiind de 74% spor pentru conditii deosebit de periculoase.
Sper ca m-am facut inteleasa.
Multumesc!
Ultima modificare: Miercuri, 6 Mai 2020
Balakoika, utilizator
Cel mai recent răspuns: RamoFlore , utilizator 16:57, 20 Mai 2020
Similar in plata se refera atât la coeficientul de ierarhizare cât și la gradația de vechime. Sunt elemente de constituire a salariului de baza. Însă spitalul în care lucrați trebuie sa trimită și la alte spitale solicitare pentru funcții similare în plată.

Balakoika a scris:

Buna ziua!
Lucrez ca Economist in cadrul unui spital de pneumoftiziologie iar in luna Iunie 2019 am fost promovata (din Economist II in Economist I, avand gradatia 4). In urma acestei promovari, sporul de 74% pentru conditii deosebit de periculoase a fost diminuat la 15% (tot personalul spitalului beneficiaza de acest spor de 74%), deoarece a fost aplicat Art. 39 alin .2 din Legea 153/2017, negasindu-se functie similara in plata. Mentionez ca in unitate exista Economist I cu gradatia 5.
Intrebarea mea este:
Ce inseamna Functie similara in plata?
La promovare trebuiesc indeplinite ambele conditii? Trebuie sa ai aceeasi vechime in munca cu functia similara in plata? Consider ca una este vechimea in functie si alta este vechimea in munca.
Mentionez ca muncesc in aceleasi conditii si consider ca este discriminare, restul personalului beneficiind de 74% spor pentru conditii deosebit de periculoase.
Sper ca m-am facut inteleasa.
Multumesc!

Buna ziua!
A fost trimisa solicitare doar spitalelor care sunt in subordinea Consiliului Judetean (asa cum este si spitalul in care lucrez) si nu au fost gasite functii similare in plata.
Multumesc!
Procentul sporului pentru conditii de munca
Art. 23. - Sporul pentru condiții de muncă
Locurile de muncă și categoriile de personal, precum și mărimea concretă a sporului pentru condiții de muncă prevăzut în anexele nr. I-VIII și condițiile de acordare a acestuia se stabilesc, în cel mult 60 de zile de la publicarea prezentei legi în Monitorul Oficial al României, Partea I, prin regulament-cadru elaborat de către fiecare dintre ministerele coordonatoare ale celor 6 domenii de activitate bugetară, respectiv învățământ, sănătate și asistență socială, cultură, diplomație, justiție, administrație, de către instituțiile de apărare, ordine publică și securitate națională, precum și de către autoritățile publice centrale autonome, care se aprobă prin hotărâre a Guvernului, la propunerea fiecăruia dintre ministerele coordonatoare, a fiecăreia dintre instituțiile de apărare, ordine publică și securitate națională sau a fiecăreia dintre autoritățile publice centrale autonome, cu avizul Ministerului Muncii și Justiției Sociale și al Ministerului Finanțelor Publice și cu consultarea federațiilor sindicale reprezentative domeniului de activitate. Ca atare și Ministerul Sănătății are elaborat un Regulament cadru pentru stabilirea procentelor.

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Sporuri bulgarasul bulgarasul prin noua lege a salarizarii se mai poate trece si sporul pentru conditii vatamatoare la functionarii publici (vezi toată discuția)
Acordare spor conditii vatamatoare emar emar Buna ziua. Am revenit in oct 2017 din concediu ingrijire copil la vechiul loc de munca. Mi s.a facut reâncadrarea potrivit legii 153/2017 insa in decizie nu ... (vezi toată discuția)
Spor risc biologic Aromei lucian Aromei lucian Daca lucrez că pompier militar profesionist,..,și prin schimb execut servicii...ture...pe echipaj E.P.A Smurd ,ministerul.....inspectoratul nu are obligația ... (vezi toată discuția)