avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 626 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Şomaj, concediu creştere copil, ... Concediu medical risc maternal
Discuție deschisă în Şomaj, concediu creştere copil, asigurări sociale şi asistenţă socială

Concediu medical risc maternal

Buna ziua
Sunt insarcinata in 14 saptamani, si as dori sa stiu in ce conditii se poate acorda concediu de risc maternal.
Momentan nu am nici o problema cu sarcina, lucrez 6 ore, de luni pana vineri si o sambata pe luna, dar la serviciu nu pot sa stau aproape deloc pe scaun si alerg dintr o parte in alta ..sunt asistent medical.
As dori sa stiu daca se poate acorda concediu medical dupa luna a 6 a atunci cand va fi mai avansata sarcina, chiar daca nu am nici o problema cu sarcina?
Si daca mai sunt nevoita sa lucrez sambata, chiar daca lucrez 6 ore de luni pana vineri.
Multumesc!
Ultima modificare: Luni, 22 Iunie 2020
ana-cer, moderator
Cel mai recent răspuns: carmen2011 , utilizator 11:29, 25 Iunie 2020
Buna ziua,
Concediul de risc maternal se acorda in conditiile OUG 96/2003 ( in principiul...medilul ce va urmareste sarcina sau cel de familie va elibereaza acest concediu, care trebuie avizat de medicul de medicina muncii)
Puteti beneficia de concediul maternal ( cele 129 de zile...) cu maxim 84 de zile inainte de nastere, in asa fel incat sa va ramana minim 42 de zile de concediu postnatal.
Multumesc pt raspuns!!

Si sunt obligata sa muncesc si in week end? Daca programul de luni pana vineri este de 6 ore?

Ionut.ion a scris:

Buna ziua,
Concediul de risc maternal se acorda in conditiile OUG 96/2003 ( in principiul...medilul ce va urmareste sarcina sau cel de familie va elibereaza acest concediu, care trebuie avizat de medicul de medicina muncii)
Puteti beneficia de concediul maternal ( cele 129 de zile...) cu maxim 84 de zile inainte de nastere, in asa fel incat sa va ramana minim 42 de zile de concediu postnatal.