Urmatorarea politica de garantie, contravine sau nu legilor in vigoare. Juristul cu care am vorbit sustine ca nu, dar doresc si alte pareri. Am trimis si la ANPC dar cred ca i-am blocat mental, ca nu a venit raspuns de 20 de zile. Am vazut acest sistem in alte tari dar nu si in Romania.
Compania producatoare ofera 5 ani garantie in cazul inregistrarii produsului. Distribuitorul ofera 30 de zile garantie - inclusiv transport gratuit. Dupa expirarea celor 30 de zile, distribuitorul nu mai are nici o responsabilitate, garantia intrand in responsabilitatea producatorului.
Exemplu: produs cu 5 ani garantie se defecteaza, dupa 1 an. Clientul nu mai contacteaza distribuitorul din Romania ci direct compania producatoare din tara respectiva (datele de contact vin pe un card special dimpreuna cu seria produsului). Produsul defect este trimis de client, in tara respectiva iar producatorul executa reparatia daca este sub incidenta garantiei.
Motive pentru a folosi un astfel de sistem: elibereaza distribuitorul de povara de a actiona in cadrul legislativ stupid romanesc, care cere finalizarea unei probleme in 15 zile. Clientul primeste 5 ani, in loc de 1 sau 2 cum incep multe firme sa practice, cu mentiunea ca trebuie sa apeleze direct la producator si nu la distribuitor.
Garantia ar aparea in felul urmator: Garantie (numele distribuitorului), 30 de zile, Garantie (numele producatorului) 5 ani.
Mentionez ca am beneficiat si eu de cateva ori de acest sistem. Produs Apple luat din US reparat la Cluj sau luat din Japonia trimis la un centru din Germania, altul luat din US trimis in US dar la o alta firma.
sunt obligat sa ma inregistrez? probabil ca da, altfel produsul nu merge. deci garantia e de 5 ani. daca insa eu nu sunt multumit de reparatie, indiferent unde are ea loc, ma voi indrepta impotriva vanzatorului. de ce? simplu, fiindca el e sub jurisdictia legislatiei romane, pe cand producatorul e departe. sa lasam deoparte sofismele
Multumim pentru raspuns - dar tot nu este inca clar.
De ce sa va indreptati contra vanzatorului?
Am vazut acest sistem aplicat la situri chiar mari. Politica de garantie este explicata clar.
Cine nu accepta - poate sa caute in alta parte.
Mai bine o garantie "ciuntita". ?
Singurul neajuns ar fi ca in caz de problema clientul urmeaza intructiunile producatorului si probabil reparatia/inlocuirea se face la in extern.
Am primit raspuns ANPC - cam inutil - garantia face obiectul intelegerii intre client si vanzator, odata asumata trebuie respectata. Deci daca vreau pot sa nu ofer nimic chiar daca producatorul ofera 5 ani - deoarece eu sunt vanzatorul si nu producatorul.
Cum e sistemul actual - daca este o problema - clientul vine la mine si eu merg la producator.
In al doilea sistem - clientul are acces direct la producator.
adriandimitriu
Utilizator 1din 1 utilizatori consideră acest răspuns util
cred ca in realitate va nemultumeste legislatia romaneasca, dar asta era vizibil inca de la inceput. cine nu accepta sa caute in alta parte? in Romania se aplica legislatia in vigoare, iar cei care vor sa faca afaceri aici sa faca bine s-o respecte. fiindca si noi o respectam.
in a doilea rand, care mai e responsabilitatea vanzatorului? fiindca se comporta ca un vanzator angajat si nu ca o firma independenta.