avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 697 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Dreptul muncii - contract de ... Concediu Medical
Discuție deschisă în Dreptul muncii - contract de muncă, demisie, salariu şi altele

Concediu Medical

Buna ziua
Sunt in concediu medical de la 01.05.2020 si nici in ziua de azi nu mi s-a platit banii pe medical. Am dat un e-mail firmei sa intreb cand mi se da salariu si mi a raspuns ca intai ma verifica la casmb daca sunt bolnava si apoi imi va da salariu. Crede ca stau acasa si platesc medicalele sa le iau. I am trimis si RMN -ul sa vada ca nu mint in privinta bolii . Ce pot face in situatia asta?
Cel mai recent răspuns: Cornel Vasile , Consilier juridic 11:33, 20 Iulie 2020
1 din 1 utilizatori consideră
acest răspuns util
1. Pentru neplata concediului medical de catre angajator , va puteti adresa Casei de asigurari de sanatate

Art. 47 OUG nr.158/2005
.....
(2) Constituie contravenții faptele săvârșite prin încălcarea obligațiilor prevăzute la art. 36 alin. (3), refuzul nejustificat de plată a indemnizațiilor și/sau calculul și plata eronată a indemnizațiilor, precum și încălcarea obligațiilor prevăzute la art. 36^1 lit. b).
....

Art. 48
(1) Contravențiile prevăzute la art. 47 se sancționează după cum urmează:
a) cele prevăzute la alin. (1) și (2), cu amendă de la 2.500 lei la 5.000 lei;
......

Art. 49
Constatarea contraventiilor prevazute la art. 47 şi aplicarea amenzilor corespunzatoare se fac de către organele de control ale CNAS şi ale caselor de asigurări de sănătate.

2. De asemenea, pentru neplata concediilor medicale aveti posibilitatea de a actiona in instanta angajatorul, astfel incat acesta sa fie obligat la plata acestora.
Actiunea se va depune la Tribunalul in raza caruia aveti domiciliul sau locul de munca si este scutita de plata taxelor judiciare.
Buna ziua