avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 270 soluții astăzi
Forum Discuţii contabile şi ... Contabilitate - partida simplă ... Ce pasi trebuie sa urmez dupa infiintare intreprindere ...
Discuție deschisă în Contabilitate - partida simplă şi obligaţii fiscale declarative pentru PFA, II, AF

Ce pasi trebuie sa urmez dupa infiintare intreprindere individuala?

Buna ziua, Va rog sa imi spuneti si mie, dupa eliberarea certificatului de inregistrare a unei intreprinderi individuale, neplatitoare de TVA, fara angajati doar eu ca si titular, care sunt pasii urmatori de inceput. Adica ce trebuie sa fac/depun la Adminstratia Financiara, Casa judeteana de Pensii, Casa de asigurari de sanatate?
Daca am sarit vreo institutie, va rog sa completati, va multumesc mult pt timpul tuturor de rapuns
Ultima modificare: Sâmbătă, 20 Iunie 2020
george-neagu, moderator
Cel mai recent răspuns: ro_alex , utilizator 12:14, 20 Iunie 2020
2 din 2 utilizatori consideră
acest răspuns util
In maxim 30 de zile de la infintarea la registrul comertului veti depune declaratia unica in car veti completa doar partea cu estimatul pentru 2020 care cuprinde venitul si cheltuielile deductibile estimate pentru lunile de la infintare la decembrie 2020.
Separat, daca doriti sa va asigurati la sanatate veti completa optional in aceeasi declaratie partea cu cass varianta ca sa platiti pentru sase luni si sa fiti asigurat pana la final de an.
Pentru a va asigura si la pensie, la fel daca doriti, trebuie sa mergeti direct la casa de pensii unde sa incheiati contract de asigurare si veti plati lunar contributia la pensie 558 lei.
Mai trebuie sa mergeti cu copie dupa actele de infiintare al I.I. si buletin, si la directia de impozite si taxe persoane juridice de la primaria de care apartineti si sa depuneti declaratia pentru taxa anuala pe firma. Va dau ei acolo model de declaratie si va ajuta la completare. Aceasta e cheltuiala deductibila pe firma.
Sa va achizitionati pe baza de facturape firma de la un centru de vanzare imprimate tipizate, un registrul jurnal de incasari si plati, un registru inventar, un facturier si un chitantier (asta depinde si de codul caen autorizat si ce si cum veti presta).
Tot acum , daca aveti obligatia sa folositi casa de marcat, trebui s-o cumparati si s-o fiscalizati.
Ultima modificare: Sâmbătă, 20 Iunie 2020
george-neagu, moderator
Va multumesc frumos pt raspuns si ajutorul oferit, va doresc numai bine.

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Contributii intreprindere individuala CONTRIB.Dorina CONTRIB.Dorina Am o II si am fost angajat pana in acest moment cu 8 ore la o societate.La II nu am depasit plafonul pentru care se aplica contributia sanatate si CASS.De luna ... (vezi toată discuția)
Pasii de urmat dupa infiintarea unei firme maritica 3 maritica 3 am infiintat un srl neplatitor de tva , sunt asociat unic si administrator punctul de lucru il voi deschide pe 1 septembrie unde voi lucra chiar eu mi-am ... (vezi toată discuția)
Notiuni de inceput pentru o societate noua maria_antoneta maria_antoneta fata mea a facut o socetate de activitati de joaca pt copii .a infintat socetatea ,a inchiriat spatiu a luat un credit .sa inscris la platitor de tva ,asi vrea ... (vezi toată discuția)