Buna ziua, Va rog sa imi spuneti si mie, dupa eliberarea certificatului de inregistrare a unei intreprinderi individuale, neplatitoare de TVA, fara angajati doar eu ca si titular, care sunt pasii urmatori de inceput. Adica ce trebuie sa fac/depun la Adminstratia Financiara, Casa judeteana de Pensii, Casa de asigurari de sanatate?
Daca am sarit vreo institutie, va rog sa completati, va multumesc mult pt timpul tuturor de rapuns
george-neagu
Moderator 2din 2 utilizatori consideră acest răspuns util
In maxim 30 de zile de la infintarea la registrul comertului veti depune declaratia unica in car veti completa doar partea cu estimatul pentru 2020 care cuprinde venitul si cheltuielile deductibile estimate pentru lunile de la infintare la decembrie 2020.
Separat, daca doriti sa va asigurati la sanatate veti completa optional in aceeasi declaratie partea cu cass varianta ca sa platiti pentru sase luni si sa fiti asigurat pana la final de an.
Pentru a va asigura si la pensie, la fel daca doriti, trebuie sa mergeti direct la casa de pensii unde sa incheiati contract de asigurare si veti plati lunar contributia la pensie 558 lei.
Mai trebuie sa mergeti cu copie dupa actele de infiintare al I.I. si buletin, si la directia de impozite si taxe persoane juridice de la primaria de care apartineti si sa depuneti declaratia pentru taxa anuala pe firma. Va dau ei acolo model de declaratie si va ajuta la completare. Aceasta e cheltuiala deductibila pe firma.
Sa va achizitionati pe baza de facturape firma de la un centru de vanzare imprimate tipizate, un registrul jurnal de incasari si plati, un registru inventar, un facturier si un chitantier (asta depinde si de codul caen autorizat si ce si cum veti presta).
Tot acum , daca aveti obligatia sa folositi casa de marcat, trebui s-o cumparati si s-o fiscalizati.