Buna ziua,
Imi puteti spune daca exista o instiintare standard ceruta de lege prin care o salariata gravida aduce angajatorului la cunostinta starea sa?
Angajatorul are dreptul sa ceara salariatei si alte documente doveditoare(analize)?
Multumesc!
Nu este standard. Art.2 lit. c) din oug 96/2003:
"salariata gravida este femeia care anunta în scris angajatorul asupra starii sale fiziologice de graviditate si anexeaza un document medical eliberat de medicul de familie sau de medicul specialist care sa îi ateste aceasta stare"
Angajatorul nu are dreptul sa ceara alte documente care sa ateste starea de graviditate.
Deoarece angajatorul are mai multe obligatii fata de salariata gravida este recomandat sa citeasca OUG privind protectia maternitatii la locurile de munca.
Sunt insarcinata si am inteles ca trebuie sa instiintez angajatorul in scris despre starea mea. Avand in vedere ca documnentele le voi duce eu personal la resurse umane, nu as avea nicio dovada ca le-am dus.
Trebuie sa cer numar de inregistrare pentru instiintarea respectiva? Cum credeti ca este mai ok sa procedez?
Potrivita OUG nr.96/2003 , salariata gravidă este femeia care anunţă în scris angajatorul asupra stării sale fiziologice de graviditate şi anexează un document medical eliberat de medicul de familie sau de medicul specialist care să îi ateste această stare.
Perioada de sarcina
morys
Exiata vreo prevedere legala conform careia o angajata aflata in gravidie trbuie sa isi anunte angajatorul referitor la termenul de nastere sau mai stiu eu ce ... (vezi toată discuția)