Despre webinarii
Doar abonații premium au acces regulat la webinariile premium, realizate împreună cu specialiști de top, pe o multitudine de domenii - de la legislația muncii și fiscalitate până la cea de mediu sau GDPR.
Informațiile oferite de specialiști au o utilitate imediată și vin să rezolve probleme reale cu care orice companie se confruntă.
Bună ziua
Vă prezint o speță din domeniul public : instituție publică nou înființată prin HG, în subordinea Ministerului. In HG e menționată organigrama și ORGANIZAREA, ATRIBUȚIILE ȘI RESPONSABILITĂȚILE
aparatului administrativ propriu .
Am solicitat Ministerului aprobarea draftului de ROF elaborat de noi dar au zis ca nu e necesar întrucât în HG e precizat totul.
Teoretic și practic toate instituțiile dețin un ROF aprobat prin ordin al Ministrului.
Întrebarea mea e : dacă există cadrul legal privind emiterea acestuia ?
Vă mulțumesc anticipat pt răspunsul dvs.
Baza legala a elaborarii Regulamentului de organizare si functionare il constituie :
- art. 40 alin. (1) din Codul muncii , care la lit. a) dispune dreptul angajatorului de a stabili organizarea si functionarea unitatii. Astfel,modalitatea in care angajatorul stabileste organizarea si functionarea unitatii o constituie tocmai elaborarea Regulamentului de organizare si functionare.
- Codul Civil
art. 187 Elementele constitutive
Orice persoană juridică trebuie să aibă o organizare de sine stătătoare și un patrimoniu propriu, afectat realizării unui anumit scop licit și moral, în acord cu interesul general.
Tocmai aceasta le-am menționat și celor din Minister, dar au concluzionat faptul că în funcție de HG de înființare putem elabora ROF instituției, fără ordin de Ministru. Dar în HG nu sunt specificate multe aspecte. Am studiat situația multor instituții nou înființate, dar acestea au primit de la Ministerul de resort și ROF-ul aprobat prin Ordin.