Buna ziua ! A-si dori sa stiu ce documente sunt obligat sa pun la dispozitie solicitantului in conditiile in care mi-au fost cerute aproape toate documentele asociatiei , inclusiv contracte cu furnizori, extrase bancare, dosarele lunare complete ,contracte de mandat etc
Buna ziua,
ART. 28 din legea 196/2018 (1) Proprietarii din condominiu au dreptul sa fie informati in legatura cu toate
aspectele ce privesc activitatea asociatiei, sa solicite in scris si sa primeasca copii
dupa orice document al acesteia. Proprietarii care solicita copii dupa documentele
asociatiei de proprietari vor suporta costul de multiplicare a acestora.
(2) In vederea bunei informari a proprietarilor, asociatia de proprietari amplaseaza
la loc vizibil un avizier la care sunt afisate documente, in conformitate cu prevederile
prezentei legi.
(3) Proprietarii din condominii au dreptul sa primeasca explicatii cu privire la
calculul cotei de contributie la cheltuielile asociatiei de proprietari si, dupa caz, sa o
conteste in scris in termen de 10 zile de la afisarea listei de plata. Presedintele
asociatiei de proprietari este obligat sa raspunda, in scris, la contestatie in termen
de 10 zile de la primirea acesteia.
(4) In cazul in care presedintele sau administratorul nu ia toate masurile necesare
in scopul facilitarii accesului proprietarilor la documentele contabile sau la orice alt
document al asociatiei de proprietari, conform legii, proprietarii au dreptul de a
notifica despre aceasta comitetul executiv si cenzorul/comisia de cenzori. In situatia
nesolutionarii sau a solutionarii necorespunzatoare a solicitarilor notificate in termen
de 10 zile de la depunerea acestora, proprietarii se pot adresa compartimentelor
prevazute la art. 10.
Dupa cum vedeti... nu specifica un anumit document, scrie " orice document" al acesteia.
Legiuitorul a prevzut dreptul in favoarea proprietarilor si obligatia in sarcina reprezentantului legal al asociatiei de proprietari ,ca la cerere,sa permita accesul la orice document al asociatiei de proprietari