avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 814 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Codul rutier, contravenţii şi ... Contestație amendă radar
Discuție deschisă în Codul rutier, contravenţii şi probleme conexe

Contestație amendă radar

Buna ziua. Doresc sa contest o amenda pentru radar. In procesul verbal apare 'Articol prevedere: 121/1, Act normativ: HG 1391/06, Articole sanctionate: 102/3/z (sau 2), Act normativ: OUG 195 (cred ca 195, se vede clar doar 19)/02'. Imi puteti da un link sau un citat pentru a stii de ce trebuie sa ma leg in contestatie?
Cel mai recent răspuns: Ioan Ciobanu , Expert judiciar 21:48, 23 Iulie 2020
Puteti motiva pe forma, sau pe fond.
Motivatiile pe forma se fac urmarind cum a fost completat PV de contraventie de catre agentul constatator, in raport cu prevederile OG2/2001. (art. 17 in principal, art. 16, art. 19 ) si citeva decizii ICCJ:
[ link extern ]
[ link extern ]
[ link extern ]
Motivele legate de fond nu stiu daca sunt relevante aici, mai degraba sunt importante dupa studierea inregistrarilor depuse la dosar de politie, in redactarea raspunsului la intimpinare.
Se poate contesta:
- inexistenta limitei de viteza indicate clar pe sectorul de drum respectiv
- neconcordanta a inregistrarilor cu prevederile NML-021/2005
[ link extern ]
in special cu 3.5.1:
"3.5.1. Înregistrările efectuate trebuie să cuprindă cel puţin următoarele:
- data şi ora la care a fost efectuată măsurarea;
- valoarea vitezei măsurate;
- imaginea autovehiculului, din care să poată fi pus în evidenţă numărul de înmatriculare al acestuia."

In cazul in care nu va descurcati, apelati la serviciile unui avocat.

Un exemplu de hotarire judecatoreasca, ca in cazul dvs.
[ link extern ] /
Ultima modificare: Marți, 21 Iulie 2020
latka, utilizator