Cum procedez in cazul in care nu doresc sa fac testul pentru Covid daca exista un referat, o hotarare a Consiliului de Administratie in care se prevede testarea salariatilor din sectorul administrativ, care revin din concediu la serviciu si o decizie a rectorului de aprobare a testarii? Cum as putea reveni la serviciu fara sa fac aceasta testare pe care oricum nu o fac toti angajatii?
Încălcarea cu vinovăţie a regulilor privind protejarea sănătăţii şi securităţii în muncă poate atrage răspunderea disciplinară a salariatului indiferent dacă regulile încălcate sunt stipulate în contractul individual sau colectiv de muncă.
Sanctiunile disciplinare pe care le poate aplica angajatorul in cazul in care salariatul savarseste o abatere disciplinara sunt:
a) avertismentul scris;
b) retrogradarea din functie, cu acordarea salariului corespunzator functiei in care s-a dispus retrogradarea, pentru o durata ce nu poate depasi 60 de zile;
c) reducerea salariului de baza pe o durata de 1-3 luni cu 5-10%;
d) reducerea salariului de baza si/sau, dupa caz, si a indemnizatiei de conducere pe o perioada de 1-3 luni cu 5-10%;
e) desfacerea disciplinara a contractului individual de munca.
Nu am vazut nicaieri aceasta informatie, de obligativitate. Sefa directa mi-a spus ca este obligatoriu. Decizia rectorului pe care am primit-o in emailul profesional spune doar ca rectorul aproba testarea celor din administrativ la intoarcerea din concedii la serviciu, avand in vedere referatul nr...... si hotararea consiliului de administratie nr.....Am cerut simplu si politicos sa imi dea sa citesc documentele in care scrie obligativitatea, mesaj trimis sefei si departamentului juridic. A trecut mai bine de o saptamana si de la juridic nu am primit dovada, doar un mesaj simplist ca e obligatoriu iar de la sefa, ca voi fi sanctionata ca nu-mi indeplinesc fisa postului si ca nu respect normele SSM. Pe siteul universitatii nu sunt aceste documente pe care vreau sa le citesc deci nu am de unde sa le obtin. Laboratorul la care sunt trimisa nu mai este cel din decizia de aprobare a testarii adica laboratorul universitatii ci altul, unul privat. Rezultatele se comunica sefei directe si ea ne suna sa ne anunte daca e pozitiv sau negativ. Testarea nu garanteaza ca la locul de munca este prevenita infectia cu covid. Nu este diferenta intre cei care vin zilnic la serviciu si cei care revin din concedii mai ales ca in weekend multi merg peste tot, mare, restaurante, nunti, botez, spectacole etc. unde sunt aglomerari. Eu am stat casa in cencediu, exact pentru odihna si am redus maxim iesirile in oras. Cadrele didactice nu fac aceasta testare chiar daca vin din concedii desi ei vin la bilioteca unde lucrez eu, adesea fara masca pe fata. Pana la urma, masca, distantarea, aerisirea spatiilor si folosirea corecta a dezinfectantilor ne feresc de infectari. Va multumesc mult pentru raspunsuri.