Buna ziua!
In data de 04.10.20, seara la ora 18,03 am primit pe e-mail un msj.de la BCR,ca s-a efectuat o plata in valoare de 440,84 RON. Neștiind despre ce este vorba am sunat la banca și am solicitat blocarea plății și la sugestia operatorului bancar anularea cardului și refacerea acestuia.
Am verificat căsuța mea de e-mail și am găsit un mesaj de la firma Avast, de la care anul trecut in oct.2019,am cumpărat in pachet antivirus. Firma ma informa ca urmează sa-mi trimită un alt antivirus, care va deveni activ începând cu data de 19.10.20. Menționez ca nu am știut ca prin achiziționarea acestui produs am devenit implicit abonata la firma respectiva și ca plata se efectuează automat din contul meu.
La scurt timp după ce am vorbit la banca, am primit un alt e-mai de la firma Avast prin care am fost informata ca nu se poate face plata deoarece cardul nu mai este valid si nici nu-mi pot trimite produsul.
De la banca , mi-au spus sa trimit in aviz de refuz la plata. Am făcut asta in acea seara iar a doua zi mi-au sunat din nou cei din banca să-mi spună ca trebuie completat “de mâna” și nu electronic cum l-am făcut eu cu o seara înainte.
Luni 05.10. am contactat firma Avast prin e-mail și le-am solicitat anularea acelui pachet de abonament deoarece PC-ul meu este defect de 6 luni și nu mai am nevoie de el. Mi-au răspuns la e-mail in același zi,astfel:” Am anulat funcția de reînnoire automată a abonamentului dvs. așa cum ați solicitat. Comanda dvs. va expira la sfârșitul perioadei sale de validare” adică in 19.10.2020.
Menționez ca toate e-mailurile de la firma Avast le-am redirecționat către banca , pentru ca aceștia sa vadă ca am făcut toate demersurile cerute de ei.
Cu toate aceste in data de 06.10.banca a autorizat tranzacția și a virat banii. Mi sa sugerat de către operatorul bancar in data 07.10. ca nu ar fi bine sa-mi înregistreze acel aviz de refuz la plata , motivând ca dacă reclamația mea nu este întemeiată, banca urmează da-mi perceapă un comision de 30 lei. Am insistat sa înregistreze avizul, fapt confirmat de e-mailul primit ulterior cu nr. de înregistrare.
Cei din banca și motivat efectuarea plății prin faptul care-i au înțeles ca firma respectiva mi-au reînnoit abn. chiar dacă in urma solicitărilor trimise de mine către ei , aceștia au confirmat ca au anulat tot pachetul de abonamene, care efectiv conține 3 produse cu val. 89,99 euro.
De la banca am primit următorul mesaj in 07.10.:
“Va asiguram ca am inregistrat avizul de refuz la plata si ca am transmis solicitarea dumneavoastra catre departamentul in masura sa se ocupe de solutionarea acesteia.
De asemenea, va informam ca pentru tranzactii efectuate in reteaua non BCR, termenul de raspuns este de maxim 15 zile lucratoare de la data primirii reclamatiei, iar cazurile exceptionale in maxim 35. Pentru situatiile in care sunt depasite cele 35 de zile, veti fi informat punctual.
In cazul in care motivul de refuz de plata este altul decat „Nu am efectuat sau aprobat tranzactia de mai sus si sunt de acord cu blocarea cardului de catre banca din considerente legate de securitate”, conform Contractului Cadru pentru Servicii Bancare, Banca are obligatia sa informeze Detinatorul de card asupra stadiului rezolvarii contestatiei, in termen de maxim 50 de zile calendaristice. Rezultatele finale ale investigatiilor vor fi comunicate Detinatorului printr-o modalitate care sa permita BCR sa faca dovada transmiterii raspunsului, spre exemplu, fara a se limita la: telefon, scrisoare simpla sau recomandata, printr-un mijloc electronic de comunicare etc.”
De la firma Avast eu nu am mai primit nici un produs, lucru normal ca urmare a solicitărilor făcute de mine, pe parcursul zilelor de luni,marți și miercuri prin e-mail.Raspunsul de la firma a fost același in fiecare zi, adică a fost anulat abonamentul anual și implicit refacerea acestuia in mod automat. In data de 08.10.am mai primit un e-mail de la Avast.com, in care se spune explicit pe puncte ca:
“Vă mulțumim că ați contactat Avast.
Dorim să vă informăm că reînnoirea automată a abonamentului dvs. AVAST a fost deja anulată pentru aceste abonamente.
Nume produs ID comandă Data expirării
Avast Premium Security - 1 utilizator, 2 ani 41065663208 octombrie / 19/2021
Avast Secureline VPN Multidevice - 1 an 83418169700 octombrie / 19/2021
Avast Secureline VPN - 1 PC, 1 an 41065663208 octombrie / 19/2020
Licența nu se va reînnoi automat și nu se vor percepe alte taxe din această comandă”
Am redirecționat și acest mesaj către banca.
Am mai făcut încă o solicitare către Avast ,pentru returnarea sumei de 89,99 euro, Am atasat in msj.dovada efectuării plății, un print screen al tranzacției bancare.
M-am gândit sa fac o sesizare la ANPC, sau ce altceva sa mai fac?
Va mulțumesc pentru răbdare și înțelegere!
O zi buna!