avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 845 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Dreptul, calculatorul meu şi ... Raspuns GDPR
Discuție deschisă în Dreptul, calculatorul meu şi internetul

Raspuns GDPR

Salut
Am deschis o reclamatie gdpr impotriva unei firme, iar in raspunsul primit imi este sugerat sa ma indrept catre un tribunal competent?

În urma analizării petiției prin care reclamați faptul că xxxx, deținătoarea
www.xxxx.ro, v-a încălcat dreptul de opoziție, vă informăm că autoritatea de supraveghere va
efectua demersurile necesare soluționării aspectelor semnalate de dvs. în limitele competenţelor
noastre legale.
Vă rugăm să consultați condițiile de exercitare a drepturilor persoanelor vizate în cadrul art.
12-23 din RGPD, precum și condițiile privind depunerea și soluționarea plângerilor la autoritățile de
supraveghere din statele membre ale Uniunii Europene de la art. 77 din RGPD, coroborate cu
prevederile art. 20-21 din Legea nr. 102/2005, republicată, în ceea ce privește instituția noastră.
Potrivit art. 78 din RGPD și art. 21 din Legea nr. 102/2005, republicată, împotriva autorității
de supraveghere ”persoana vizată se poate adresa secţiei de contencios administrativ a tribunalului
competent, după parcurgerea procedurii prealabile prevăzute de Legea contenciosului administrativ
nr. 554/2004, cu modificările şi completările ulterioare. Recursul se judecă de curtea de apel
competentă. În toate cazurile, instanţele competente sunt cele din România.”
De asemenea, vă puteți adresa în mod direct instanțelor judecătorești împotriva operatorului
reclamat, în condițiile art. 24 din Legea nr. 102/2005, republicată.
Textul integral al RGPD, precum și alte informații utile privind aplicarea sa sunt disponibile pe
site-ul Autorităţii Naţionale de Supraveghere a Prelucrării Datelor cu Caracter Personal
www.dataprotection.ro, la secțiunea dedicată ”Noului Regulament”.
Vă mai informăm că exercitarea drepturilor în relația cu operatorul și depunerea plângerilor la
instituția noastră se fac, de regulă, în mod gratuit.
Mai multe informații gratuite puteți obține în cadrul serviciilor noastre de relații cu publicul
(telefonic sau la sediul instituției), zilnic, de luni până vineri, datele de contact fiind cele din antetul
acestei adrese.
Cel mai recent răspuns: CABINET DE AVOCAT "STOICA IOANA" , Avocat 21:02, 19 Octombrie 2020
Răspunsul e că revin cu o soluție în limita competențelor sale și că aveți și dreptul de a ataca această soluție la tribunal (în caz că nu e satisfăcătoare). Vă mai informează că aveți dreptul de a vă adresa separat și instanțelor de judecată pentru atragerea răspunderii operatorului de date. Sper că e clar acum. :-)

Voicux1221 a scris:

Salut
Am deschis o reclamatie gdpr impotriva unei firme, iar in raspunsul primit imi este sugerat sa ma indrept catre un tribunal competent?

În urma analizării petiției prin care reclamați faptul că xxxx, deținătoarea
www.xxxx.ro, v-a încălcat dreptul de opoziție, vă informăm că autoritatea de supraveghere va
efectua demersurile necesare soluționării aspectelor semnalate de dvs. în limitele competenţelor
noastre legale.
Vă rugăm să consultați condițiile de exercitare a drepturilor persoanelor vizate în cadrul art.
12-23 din RGPD, precum și condițiile privind depunerea și soluționarea plângerilor la autoritățile de
supraveghere din statele membre ale Uniunii Europene de la art. 77 din RGPD, coroborate cu
prevederile art. 20-21 din Legea nr. 102/2005, republicată, în ceea ce privește instituția noastră.
Potrivit art. 78 din RGPD și art. 21 din Legea nr. 102/2005, republicată, împotriva autorității
de supraveghere ”persoana vizată se poate adresa secţiei de contencios administrativ a tribunalului
competent, după parcurgerea procedurii prealabile prevăzute de Legea contenciosului administrativ
nr. 554/2004, cu modificările şi completările ulterioare. Recursul se judecă de curtea de apel
competentă. În toate cazurile, instanţele competente sunt cele din România.”
De asemenea, vă puteți adresa în mod direct instanțelor judecătorești împotriva operatorului
reclamat, în condițiile art. 24 din Legea nr. 102/2005, republicată.
Textul integral al RGPD, precum și alte informații utile privind aplicarea sa sunt disponibile pe
site-ul Autorităţii Naţionale de Supraveghere a Prelucrării Datelor cu Caracter Personal
www.dataprotection.ro, la secțiunea dedicată ”Noului Regulament”.
Vă mai informăm că exercitarea drepturilor în relația cu operatorul și depunerea plângerilor la
instituția noastră se fac, de regulă, în mod gratuit.
Mai multe informații gratuite puteți obține în cadrul serviciilor noastre de relații cu publicul
(telefonic sau la sediul instituției), zilnic, de luni până vineri, datele de contact fiind cele din antetul
acestei adrese.

Mersi mult Cristina!
Buna seara,

Sesizarea dumneavoastra va fi analizata.
Vi se aduce la cunostinta faptul ca puteti sesiza instanta de contencios administrativ.

Articolul 77 – Dreptul de a depune o plângere la o autoritate de supraveghere

(1) Fără a aduce atingere oricăror alte căi de atac administrative sau judiciare, orice persoană vizată are dreptul de a depune o plângere la o autoritate de supraveghere, în special în statul membru în care își are reședința obișnuită, în care se află locul său de muncă sau în care a avut loc presupusa încălcare, în cazul în care consideră că prelucrarea datelor cu caracter personal care o vizează încalcă prezentul regulament.
(2) Autoritatea de supraveghere la care s-a depus plângerea informează reclamantul cu privire la evoluția și rezultatul plângerii, inclusiv posibilitatea de a exercita o cale de atac judiciară în temeiul articolului 78.

Sesizarea dumneavoastra nu exclude dreptul de a investi instantele de judecata.

Aveti dreptul de fiti informat despre stadiul plangerii dvs, precum si despre rezultatul acesteia.

La depunerea plângerilor este obligatorie precizarea detaliată a obiectului acestora, a demersurilor întreprinse de petiționar la nivelul operatorului reclamat sau al persoanei împuternicite reclamate, după caz, a informațiilor disponibile pentru susținerea afirmațiilor, precum și anexarea de dovezi concludente, în măsura în care le deține.

În cazul în care, anterior depunerii plângerii la ANSPDCP, petiționarul a introdus pe rolul instanțelor judecătorești o acțiune cu același obiect și cu același operator sau persoană împuternicită, aduce aceste aspecte la cunoștința ANSPDCP. În caz afirmativ, în plângere se menționează denumirea instanței și numărul dosarului respectiv.

În cazul plângerilor care au ca obiect încălcarea dreptului la viață intimă, familială și privată în domeniul comunicațiilor electronice și comerțului electronic, în afara datelor de la punctul anterior, este obligatorie menționarea numărului/numerelor de telefon sau fax, a adresei/adreselor de poștă electronică ori a adresei/adreselor de IP care au legătură cu obiectul plângerii, după caz.

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Reclamatie site. DoruD DoruD Unde pot reclama un site care ma agaseaza, dar n-are buton pentru UNSUBSCRIBE sau are, dar nu functioneaza? (vezi toată discuția)
Date personale facute publice bogobogobogo bogobogobogo Buna ziua In cazul in care o persoana imi publica pe un site sau pe un blog datele personale (CNP , domiciliu actual , vechiul dmiciliu si alte date cu ... (vezi toată discuția)
Buna ziua! va rog sa-mi spuneti daca nominalizarea in procesul ... Lumyna Lumyna Buna ziua! va rog sa-mi spuneti daca nominalizarea in procesul verbal al Adunarii Generale a persoanelor care au fost date in judecata de catre asociatie ... (vezi toată discuția)