In urma cu o luna , o cunostinta, imputernicit vinde un apartament. Doreste sa transfere banii in contul beneficiarului in canada. Banca ii comunica ca aceasta tranzactie o poate efectua doar prin intermediul aplicatiei. Descarca aplicatia si nestiind sa o foloseasca omite ultima parte din contul beneficiarului. Banca accepta transferul, face schimbul valutar leu-dolar canadian si trimite banii( unde nici dansii nu stiu ). Dupa 7 zile observa greseala, fac schimbul dolar - leu, aplica comisioane si alimenteaza contul imputernicitului. Suma pierduta in urma schimburilor si a comisioanelor bancare : ~ 20 000 lei. Banca nu isi asuma nici o vina. Intrebarea este: La infiintarea aplicatiei banca nu trebuia sa se asigure daca un cont este completat gresit sau nu?
Este treaba utilizatorului unde transfera banii si daca acel cod este introdus corect.
Aplicatia nu are de unde stii cui doriti sa transferati dvs. banii, catre ce cod IBAN,
Nu are o lista de coduri predefinita din care dvs. puteti alege unul si nici nu va recomanda unul in timp ce dvs. incepeti sa tastati acest cod.
Asa ca... mai multa atentie data viitoare, verificati de 5 ori inainte de a trimite.
Trebuie analizate Termenii și condițiile de utilizare a aplicației, contractul de cont cu banca și orice alte documente relevante. Apreciez că analiza trebuie văzută din prima drepturilor consumatorilor, iar în măsura în care există niște clauze abuzive acolo, prin raportare la situația dumneavoastră, de făcut sesizare la ANPC și/sau instanța de judecată.
hotumattua
Utilizator 4din 4 utilizatori consideră acest răspuns util
Nu am înțeles, cum adică s-a putut face un transfer bancar într-un cont incomplet? Atenție, dacă schimbați un caracter din IBAN, nu se obține IBAN-ul altcuiva, așa cum dacă schimbați o cifră din CNP șansele de a obține CNP-ul altcuiva sunt practic nule. Mie mi se pare o știre auzită la coadă.
Nestiinta nu absolva lipsa responsabilitatii.
Majoritatea aplicatiilor functionale in banci sunt complet automatizate, ca atare, in momentul in care informatiile sunt introduse in aplicatie, in baza unor algoritmi si a unor informatii extrase din IBAN si BIC, gaseste calea de rutare catre contul beneficiar....poate doar in cazul unor spete mai complicate intervine si resursa umana.
Daca contul mentionat in ordinul de plata/aplicatie este gresit, valuta contului este mentionata gresit (ex. se trimit lei in cont de dolari sau asemenea), BIC-ul bancii destinatare este completat gresit sau nu exista, nu este vina bancii ca bani ajung prin alte conturi, mai cu seama banii nu se teleporteaza, ci ajung pe fluxuri financiare determinabile (ex. infrastructuri centrale de plata, relatii de cont corespondent), infrastructuri care la randul lor presteaza un serviciu si pentru acest lucru isi opreste partea sa de comision.
Cand aveti de transmis bani in strainatate (ex. in UE este mai simplu fiindca exista o legislatie armonizata), interesati-va la banca daca toate datele sunt complete, cat costa comisioanele, cand ajung banii, cereti extras SWIFT, etc.
Altfel, o sa ajungeti in ipostaza de a regreta ca nu ati alocat timp pentru informare....si apropos, termenii si conditiile bancilor sunt de regula mega acoperitoare (nu ar fi prima si unica speta de acest tip)...asa ca, nu prea cred sa aiba sanse de izbanda.
Exista un proverb in Romania...cine nu deschide ochii, deschide punga.
Iban gresit
100sag
Salut. ACum vreo câteva luni am făcut o tranzacție prin home bank in valoare de 1000 de euro..dar am greșit iban.numele si adresa sunt corecte.am sunat la ... (vezi toată discuția)