avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 330 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Asociaţii de proprietari / ... Diferențe consum apă contor de apartament și contor ...
Discuție deschisă în Asociaţii de proprietari / locatari

Diferențe consum apă contor de apartament și contor general al ansamblului residențial

Locuiesc într-un ansamblu rezidențial format din 8 blocuri. Fiecare apartament din complex are prevăzut un contor de apă. Fiecare bloc este prevăzut cu un contor de apă iar întregul complex de 8 blocuri este prevăzut cu un contor de apă.
Suma metrilor cubi de apă consumați de locatarii blocului în care eu locuiesc corespunde cu indexul contorului blocului și am înțeles că situația este similară în cazul fiecărui bloc.
Însă, indexul contorului general, al întregului complex, arată un consum de apă cu mult, muuult mai mare decât suma metrilor cubi de apă consumați de toate cele 8 blocuri.
S-a verificat și nu există pierderi pe instalație, când robineții celor opt blocuri sunt închise, contorul general nu înregistrează consum.
Cu toate acestea, societatea de furnizare a apei a facturat diferența de consum dintre indexurile celor 8 blocuri și contorul general al complexului.
Diferența de consum de apă, se presupune că ar exista deoarece compania de apă a montat un contor general cu un index mult mai mic decât al contorului de apă înlocuit.
Fiecare bloc are câte o asociație de proprietari, dar compania de apă a încheiat un act adițional la contractul inițial de apă cu fiecare asociație de proprietari, în care asociațiile își iau angajamentul să plătească și eventuale diferențe de consum înregistrate între indecșii contoarelor celor 8 blocuri și indexul contorului general.
Personal, nu doresc să plătesc decât apa consumată de mine, cea înregistrată de contorul de la intrarea în apartamentul meu.
Sunt interesat de o acțiune în instanță dar nu știu dacă ar trebui să chem în judecată Asociația de proprietari pentru lista de întreținere emisă, compania de apă sau ambele entități. Aș dori să mă ajutați și cu un temei legal al unei astfel de acțiuni.
Cel mai recent răspuns: IonPopescu-B , utilizator 13:39, 17 Februarie 2023
Exista un singur specialist pe forum care va poate furniza toate detaliile
Cine este acesta?
1 din 1 utilizatori consideră
acest răspuns util
Temeiul legal al actiunii dorite de dvs. nu exista. Furnizorul de apa a respectat legea 241/2006 care spune unde este delimitarea de bransament:

branșament de apă - partea din rețeaua publică de alimentare cu apă care asigură legătura dintre rețeaua publică de distribuție și rețeaua interioară a unei incinte sau a unei clădiri. Branșamentul deservește un singur utilizator. În cazuri bine justificate și atunci când condițiile tehnice nu permit altă soluție se poate admite alimentarea mai multor utilizatori prin același branșament. Părțile componente ale unui branșament se precizează în regulamentul-cadru al serviciului de alimentare cu apă și de canalizare. Branșamentul, până la contor, inclusiv căminul de branșament și contorul, aparțin rețelei publice de distribuție, indiferent de modul de finanțare a execuției. Finanțarea execuției branșamentului se asigură de operator, respectiv de utilizator, corespunzător punctului de delimitare a instalațiilor. Amplasamentul căminului de branșament se stabilește la punctul de delimitare al instalațiilor, de regulă la limita de proprietate a utilizatorului, cu respectarea regimului juridic al proprietății și numai în baza unei documentații avizate de operator. În cazul condominiilor existente, separarea și individualizarea consumurilor la nivel de proprietate/apartament individual se fac prin montarea repartitoarelor de costuri. Cheltuielile aferente individualizării consumurilor sunt suportate de coproprietarii condominiului, operatorul având numai obligația montării contorului principal de branșament la nivelul limitei de proprietate;
[ link extern ]

Furnizorul de apa a fost obligat sa se opreasca la limita dintre proprietatea privata si cea publica.

Ce se poate face este o cerere de verificare si apoi inlocuire a apometrului de bransament, daca este defect. Daca se va dovedi ca nu este asa si ca e o problema a retelei interioare a proprietatii private, costurile de verificare le vor suporta asociatiile ( si implicit si dvs.).

Detaliile tehnice ale verificarii (inclusiv metrologice) le vor stabili reprezentantii asociatiilor , impreuna cu furnizorul de apa.
E oarecum logic ca societatea de distribuție a apei să factureze tot ce trece de branșamentul general al condominiului, iar pierderile din interiorul ansamblului să fie suportate de locatari, doar că aceste pierderi nu există. Iar președinții celor 8 asociații consideră că societatea de apă a schimbat contorul general de la intrarea în ansamblu cu un alt contor cu un index mai mic decât cel pe care l-au schimbat.
Daca presedintii celor 8 asociatii asa considera, pot contesta acest lucru, chiar si in instanta. Dar trebuie sa aiba dovezi. Altfel sunt buni de plata. Alta cale nu exista.

Alte discuții în legătură

Furnizarea apei potabile. bună ziua! vă aduc la cunoștință ... IonPopescu-B IonPopescu-B Furnizarea apei potabile. Bună ziua! Vă aduc la cunoștință o șarlatanie de partid. Firma care furnizează apa în localitatea mea de domiciliu este una ... (vezi toată discuția)
Trei asociații de proprietari pe un singur branșament la apă. cum s-ar putea împărți cheltuielile în această situație? Ioan1988 Ioan1988 Buna ziua, referitor la situatia cu un singur bransament, am o speta: Exista 3 blocuri cu un singur bransament recunoscut de catre furnizorul de apa, ... (vezi toată discuția)
Avarie conducta apa rece migota migota La Asoc noastra de bloc a survenit o avarie la conducta alimentare cu apa rece a blocului.Avaria - spargere tevii a survenit pe portiunea de intrare in bloc, ... (vezi toată discuția)