Joi, 6 februarie, are loc evenimentul: AI Act: De la reglementare la implementare - Ghid practic de conformare pentru companii. Participă →
Potrivit Legii nr. 81/2018 privind reglemetarea activității de telemuncă, salariații pot să lucreze de acasă. Au putut și până acum și se chema muncă la domiciliu. Însă telemunca înseamnă mai mult de atât, nu doar muncă la domiciliu, ci oriunde în altă parte unde angajatorul și angajatul au convenit, prin contractul adaptat la telemuncă, în condițiile descrise în Legea nr. 81/2018. Telemunca înseamnă rigori specifice, obligații specifice, clauze specifice
și nu trebuie confundată cu munca la domiciliu, așa cum o știm până acum.
Munca la domiciliu, reglementată succint în Codul Muncii încă din anul 2003, implică desfășurarea activității
salariatului de la domiciliul acestuia. Realitatea economică, precum și evoluția mijloacelor tehnice, au atras necesitatea practică a reglementării posibilității stabilirii unor raporturi de muncă caracterizate de mai multă flexibilitate în ceea ce privește locul desfășurării activității salariatului.
Astfel, conceptul de telemuncă presupune posibilitatea desfășurării activității salariatului și în alte locuri de muncă decât cele organizate de către angajator, acestea nefiind limitate la domiciliul salariatului.