Buna ziua, dupa sedinta statutara in care a fost ales presedintele si comitetul executiv dupa demisia presedintelui si comitetului vechi, noul presedinte si noul comitet trebuie sa isi actualizeze numele la judecatorie. Ma puteti ajuta va rog cu demersul care trebuie urmat in actualizarea acestor date?
Am luat la cunostinta legea, si anume urmatorul articol, dar vreau pasii exacti care trebuie urmati.
Art. 62. -
În vederea facilitării comunicării dintre autoritățile administrației publice locale și asociațiile de proprietari, președintele asociației de proprietari este obligat să transmită, în termen de 30 de zile de la data modificării, compartimentelor prevăzute la art. 10 datele de contact actualizate privind președintele, membrii comitetului executiv, membrii comisiei de cenzori sau, după caz, cenzorul și administratorul.
Ordinul nr. 1058/2019 privind aprobarea conţinutului-cadru al statutului asociaţiei de proprietari şi al regulamentului condominiului prevede: CONTINUTUL-CADRU al Statutului asociatiei de proprietari
...................................................................................................................................................
Art. 49. – (1) Pentru modificarea sau completarea prezentului statut ori a acordului de asociere, in cadrul adunarii generale a asociatiei de proprietari este necesar acordul a cel putin jumatate plus unu din numarul proprietarilor din condominiu.
(2) Modificarile si/sau completarile aduse prezentului statut trebuie sa fie motivate si aprobate prin hotarare a adunarii generale a asociatiei de proprietari intr-o sedinta convocata si desfasurata cu respectarea prevederilor prezentului statut si ale Legii nr. 196/2018.
(3) Orice modificare sau completare a prezentului statut sau a acordului de asociere se inregistreaza la judecatoria care a emis incheierea judecatoreasca de infiintare, fara alte formalitati. In acest sens, atat acordul de asociere, cat si statutul asociatiei de proprietari, actualizate, se depun de catre presedintele asociatiei de proprietari, ori de cate ori sunt modificari, la judecatoria in a carei raza teritoriala se afla condominiul si care a emis incheierea judecatoreasca de infiintare.
(4) Modificarile si/sau completarile aduse prezentului statut sau acordului de asociere fara respectarea prevederilor alin. (3) nu sunt opozabile fata de proprietarii care nu sunt membri ai asociatiei de proprietari sau fata de terti.
Se depune copie dupa procesul verbal al adunarii generale unde au fost votate inlocuirile reprezentantilor asociatieid e proprietari se depune regulament de ordine interioara si statut -modificat si actualizat conform O nr 1058/2019 in corelare cu disp L nr 196/2018
Buna ziua Doamna avocat
Exista un termen fie si limita , de depunare a cestor 2 documente la judecatorie dupa ce au fost aprobate in / de adunarea generala ? pentru ca sunt voci care spun ca se poate aplica art. 104 alin 2 din legea nr. 196 / 2018
Cat poate sau poate functiona din punct de vedere juridic asociatia de proprietari in acest caz ?
Multumesc
Multumesc
Sa inteleg ca acest termen este si pentru depunere si sa functioneze din punct de vedere juridic ? sau cum , in caz contrar ce se intampla cu respectiva asociatie ? probabil ca functioneaza dar nu mai poate incheia contracte sau ce .