Bună ziua! Instituția la care sunt angajată ( asistent medical într - un cămin pentru persoane varstnice) a trecut din subordinea Consiliului local în cadrul direcției asistență socială, începând cu 1 aprilie 2021. Aceștia din urmă au spus că nu ne mai vor fi plătite suplimentar (nu ni se acordă nici zile libere) turele de sâmbătă și duminică pe motiv că nu depășim orele arondate lunii. Am încasat salariul pe luna martie fără spor pentru zilele de sâmbătă și duminică. Există o lege în această privință? Care sunt pașii pe care ar trebui să - i urmăm pentru a ne cere drepturile?
OUG 114/2018
art. 35
(1) Prin derogare de la prevederile art. 21 alin (2)-(6) din Legea-cadru nr. 153/2017, cu modificările și completările ulterioare, în perioada 2019-2021, munca suplimentară efectuată peste durata normală a timpului de lucru de către personalul din sectorul bugetar încadrat în funcții de execuție sau de conducere, precum și munca prestată în zilele de repaus săptămânal, de sărbători legale și în celelalte zile în care, în conformitate cu reglementările în vigoare, nu se lucrează în cadrul schimbului normal de lucru se vor compensa numai cu timp liber corespunzător acestora.
......