Suntem doua persoane fizice care dorim infiintarea unei asociatii non-profit avand ca scop acordarea de burse scolare si avem urmatoarele doua intrebari.
Cum se face inchirierea sediului pentru constituirea unei organizatii non-profit? Mai precis care este partea/partile care incheie contractul cu proprietarul spatiului atata timp cat organizatia non-profit nu este infiintata?
As presupune ca trebuie incheiat un contract de inchiriere intre unul sau amandoi membrii care vor sa infiinteze asociatia non-profit, in care sa se specifice ca inchirierea se face in vederea inregistrarii sediului social al asociatiei.
Exista vreun impediment ca sediul pentru constituirea asociatiei non-profit sa fie inchiriat de la unul dintre cei doi membri care doresc sa infiinteze asociatia?
In virtutea "capacitatii juridice anticipate" se poate incheia contract de comodat intre asociatia in curs de infiintare (desi ea inca nu are personalitate juridica) si proprietarul spatiului unde se declara sediul. Sau contract de inchiriere, daca doriti inchiriere nu comodat. E nu doar posibil ci si cel mai obisnuit caz se se faca contractul de comodat sau inchiriere cu unul dintre fondatori. Din partea asociatiei va semna cine decid viitorii membri sa o reprezinte in acest demers. Insa asa cum vi s-a atras atentia, procedurile nu sunt chiar asa de simple deci ar fi util sa apelati la consiliere de profil...