avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 809 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Probleme juridice în afaceri - ... Reglementare/procedura privind modalitatea de semnare ...
Discuție deschisă în Probleme juridice în afaceri - contracte între profesionişti

Reglementare/procedura privind modalitatea de semnare a contractelor?

Buna ziua,

As dori sa stiu daca exista vreo reglementare/procedura privind modalitatea de semnare a contractelor? Am vazut contracte semnate numai la sfarsit, iar altele semnate pe toate paginile. Cum este corect? Semnatarii trebuie sa semneze si sa stampileze toate paginile sau nu este obligatoriu?

Multumesc.
Ultima modificare: Marți, 27 Aprilie 2021
george-neagu, moderator
La incheierea contractelor de prestari servicii primeaza intelegerea intre partile semnatare asupra modului cum se semneaza si stampileaza.
In actele juridice care se depun la dosarele aflate in instante, la parchete, la politie, semnatura si parafa de autentificare pe fiecare fila este obligatorie.
1 din 1 utilizatori consideră
acest răspuns util
Articolul V din Ordonanta Guvernului 17/2015 DUPA modificarile aduse de Legea 169/2019:

ARTICOL UNIC

Articolul V din Ordonanta Guvernului nr. 17/2015 privind reglementarea unor masuri fiscal-bugetare si modificarea si completarea unor acte normative, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 540 din 20 iulie 2015, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 316/2015, cu modificarile si completarile ulterioare, se modifica si se completeaza astfel:

1. Alineatul (1^1) se modifica:

"(1^1) Fapta de a solicita persoanelor fizice, persoanelor juridice de drept privat, entitatilor fara personalitate juridica, precum si persoanelor juridice de drept public aplicarea stampilei pe declaratii, cereri, contracte sau orice alte documente sau inscrisuri, savarsita de catre persoana din cadrul unei institutii sau autoritati publice, constituie abatere disciplinara si atrage raspunderea disciplinara a acesteia, conform prevederilor legale."

2. Dupa alineatul (2) se introduc trei noi alineate, alineatele (2^1) - (2^3):

"(2^1) Persoanele juridice de drept public nu au obligatia de a aplica stampila pe declaratii, cereri, contracte sau orice alte documente sau inscrisuri depuse la institutiile sau autoritatile publice ori emise sau incheiate in relatia cu institutiile sau autoritatile publice.

(2^2) Persoanele juridice de drept public nu au obligatia de a aplica stampila pe documente sau orice alte inscrisuri emise in relatia dintre acestea si persoanele fizice, persoanele juridice de drept privat, entitatile fara personalitate juridica.

(2^3) Prevederile alin. (2^2) nu se aplica institutiilor sau autoritatilor publice carora prin acte normative de rangul legii, cu caracter special fata de prezenta ordonanta, li se impune expres folosirea stampilelor."
Ultima modificare: Miercuri, 14 Iulie 2021
CABINET DE AVOCAT "STOICA IOANA", Avocat

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Stampila cu semnatura teodora-17 teodora-17 Buna ziua, M-ar interesa si pe mine sa stiu daca stampila cu semnatura este valabila, sau in ce context este valabila. Pentru diferite proiecte (in calitate ... (vezi toată discuția)
Eliminare stampila in primarie AlbertCaf AlbertCaf Buna ziua! Pe ce nu se mai aplica stampila, in concret, in cadrul departamentelor ce functioneaza intr-o primarie? Va multumesc anticipat! (vezi toată discuția)
Srl-urile și pfa-urile mai trebuie să aplice ștampila pe documente ? Beluta Beluta Bună ziua, în prezent, SRL-urile și PFA-urile mai sunt obligate să aplice ștampila pe documente ? ( Stim că, institutiile publice cf legii NU mai sunt ... (vezi toată discuția)