Buna, in 2008 am infintat o firma impreuna cu sotul meu si inca un asociat. Toti aveam functia de administrator.
Eu si sotul meu nu ne-am folosit deloc de firma (nu am avut activitate), singura activitate a avut-o acest asociat.
In 2011 firma a intrat in faliment, iar in 2018 s-a deschis dosarul cu obiect procedura insolvenţei – societăţi cu răspundere limitată.
Atasat la acest dosar se gaseste un tabel preliminar care arata ca firma are o datorie de 41.000 RON la ANAF.
Cum am spus si mai sus, eu nu am avut deloc activiate in firma deci nu am nimic de a face cu aceea datorie. Insa ANAF-ul a pus-o si pe numele meu, eu fiind in timpul acela ADMINISTRATORUL firmei.
In ultima hotarare din dosar se fac urmatoarele dispuneri:
- Dispune închiderea procedurii falimentului debitoarei
- Dispune radierea debitoarei
- Dispune notificarea prezentei sentinţe Direcţiei Generale Regionale a Finanţelor
Publice Cluj şi Oficiului Registrului Comerţului de pe lângă Tribunalul Cluj.
- Descarcă lichidatorul judiciar de îndatoriri şi responsabilităţi.
Avand in vedere ultima hotarare a instantei, asta nu inseamna ca ar trebui radiata si datoria de la ANAF?
Va rog sa ma sfatuiti ce sa fac, am nevoie de un avocat ca sa pot scapa de aceea datorie? Repet, eu nu am facut nici o datorie.
Ar trebui sa verificati daca exista sau a existat un dosar avand ca obiect obligarea dumneavoastra la acoperirea pasivului societatii (obligarea dumneavoastra sa platiti datoriile firmei).
Puteti verifica pe portalul instantelor de judecata cautand dupa numarul de dosar de faliment. Daca exista un astfel de dosar ar trebui sa aiba acelasi numar cu dosarul de faliment, dar cu terminatia /a1 sau /a2 etc.
Daca nu exista atunci toti creditorii vor sterge din evidentele lor datoriile, ca urmare a inchiderii procedurii.
Va mulțumesc pentru mesaj, pot sa confirm ca nu mai exista alte dosare, în schimb, în cadrul hotărârii am regăsit acest text
La dosarul cauzei a fost înregistrată o declaraţie de creanţă din partea DRGFP
CLUJ care a solicitat înscrierea la masa credală cu suma de 40.683 lei, depunând în
susţinerea cererii titluri executorii, somaţii, decizii de calcul al accesoriilor şi dovezi de
comunicare a titlurilor executorii, precum şi fişa sintetică totală. Verificând documentele
depuse în dovedirea creanţei solicitate, a procedat la înscrierea la masa credală a DRGFP
CLUJ cu o creanţă bugetară
Si apoi continua
Astfel cum a arătat mai sus, administratorii statutari, nu au comunicat documente
contabile, astfel că Raportul asupra cauzelor care au determinat starea de insolvenţă a fost
redactat în baza informaţiilor obţinute de pe site-ului Romanian Universe.ro, care a
arhivat singura situaţie financiară depusă pentru societatea cu raportarea de la 31.12.2008.
A concluzionat în raportul cauzelor faptul că s-ar impune formularea unei cereri de
antrenare a răspunderii, însă creditorul fiscal DRGFP CLUJ a emis anterior deschiderii
procedurii decizii de răspundere solidară a administratorilor cu societatea pentru suma
înscrisă la masa credală. Raportul cauzelor a fost depus la dosarul cauzei la data de
04.02.2019 şi a fost publicat în Buletinul Procedurilor de Insolventa
In raportul cauzelor emis de către lichidator se specifica ca este o decizie ce are în vedere răspunderea solidară a mea.
Asta înseamnă că eu dacă am fost administrator acum trebuie sa plătesc datoriile firmei din avere personala?
Si ce ar trebui sa fac ca să pot radia datoria de la ANAF?
Deciziile de raspundere solidara emise de organul fiscal nu privesc procedura insolventei, ci tin de fiscalitate.
Daca au fost emise, trebuie vazut cum a fost desfasurata procedura de catre organul fiscal si cum v-au fost comunicate.
Apoi, daca este cazul, puteti ataca in contencios administrativ decizia respectiva, presupunand ca exista motive si mai sunteti in termen.
Pentru aceasta operatiune ar fi cel mai potrivit sa angajati un avocat local cu activitate semnificativa in fiscalitate sau un consultant fiscal, tot local, astfel incat sa poata sa mearga la sediul organului fiscal.
Sumele de plata catre bugetul de stat se pot stinge prin plata sau compensare.
De asemenea, organul fiscal le sterge si in cazul in care intervine prescriptia extinctiva. Prescriptia in fiscalitate intervine dupa 5 ani, incepand cu 1 ianuarie al anului urmator nasterii obligatiei fiscale/intreruperii prescriptiei extinctive (de cand a fost emisa decizia de obligare solidara/emis ultimul act de executare de catre organul fiscal).
Radiere firma
eu1961
am avut o firma care a fost lichidata si radiata din evidentele fiscului conf art176 alin 6 c.p.fisc. Cum pot obtine un certificat fiscal care sa dovedeasca ... (vezi toată discuția)