avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 829 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Pensionari şi probleme juridice ... Am cerut la serviciu adeverința de vechime din 2011 ...
Discuție deschisă în Pensionari şi probleme juridice legate de pensii

Am cerut la serviciu adeverința de vechime din 2011 până in ...

Am cerut la serviciu adeverința de vechime din 2011 până in prezent pentru pensionare și mi sa comunicat că nu mai este nevoie deoarece casa de pensii ia informațiile din baza de date ,menționez ca lucrez la aceiași firmă dinainte de anul 2011 până in prezent vă rog să mă lămuriți .Mulțumesc.
Cel mai recent răspuns: Cornel Vasile , Consilier juridic 17:56, 17 Iulie 2021
Angajatorii depun lunar lista cu salariatii si veniturile obtinute (prin declaratia 112) iar Casa de Pensii calculeaza automat vechimea.
1 din 1 utilizatori consideră
acest răspuns util
1. Potrivit art.7 alin.6 din HG nr.905/2017 privind registrul general de evidenta a salariatilor, “la solicitarea scrisă a salariatului sau a unui fost salariat, angajatorii sunt obligaţi să îi elibereze acestuia un extras din registru, datat şi certificat pentru conformitate,sau o adeverinţă care să ateste activitatea desfăşurată de acesta, durata activităţii, salariul, vechimea în muncă şi în specialitate, astfel cum rezultă din registru şi din dosarul personal, în termen de cel mult 15 zile de la data solicitării.

2. HG 905/2017
art.7
.....
(3) La solicitarea scrisa a salariatului sau a unui fost salariat, angajatorii sunt obligati sa ii elibereze acestuia copii ale documentelor existente in dosarul personal, in termen de 15 zile lucratoare de la data solicitarii.
(4) Documentele sunt eliberate in copie certificata pentru conformitate cu originalul de catre reprezentantul legal al angajatorului sau de persoana imputernicita de angajator.
....

3. HG 905/2017
art.7
.....
(5) Constituie contravenție și se sancționează cu amendă de la 300 lei la 1.000 lei încălcarea de către angajator a prevederilor art. 7 alin. (3) - (6).

(6) Constatarea contravențiilor și aplicarea sancțiunilor angajatorilor se fac de către inspectorii de muncă.

4. Sesizarile pot fi transmise catre ITM (Inspectoratul Teritorial de Munca) prin:
- posta;
- e-mail;
- fax;
- inregistrate chiar la sediul institutiei.
Ultima modificare: Sâmbătă, 17 Iulie 2021
Cornel Vasile, Consilier juridic

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Buna ziua. mai am nevoie de adeverinta de venituri de la angajator ... Malefica Malefica Buna ziua. Mai am nevoie de adeverinta de venituri de la angajator pentru depunerea dosarului de pensionare? (vezi toată discuția)
Bună ziua! angajatorul nu mi-a eliberat o adeverință care ... mmhai mmhai Bună ziua! Angajatorul nu mi-a eliberat o adeverință care prevede statul , vechimea, funcția deținută și calcularea salariului, neprecizarea motivului ... (vezi toată discuția)
Adeverinta de incetare a activitatii in vederea angajarii in alt loc de munca misha_misha77@yahoo.com misha_misha77@yahoo.com Angajatorul nu vrea sa imi elibereze adeverinta dupa ce am demisionat cu acordul partiilor, ce pot sa fac? (vezi toată discuția)