Buna ziua. Sper sa mă ajutați cu un răspuns la neclaritatea pe care o am. Sunt angajata ca administrator financiar la o unitate de învățământ de aprox.9 luni, am studii superioare economice însă nu mi s-a acordat sporul pentru control financiar preventiv pe motiv că nu am 3 ani vechime ca și contabil(am lucrat anterior ca și recepționer, responsabil achiziții).Acest spor a fost acordat secretarei deoarece ea are PFA, având pensiune și se ocupă acolo cu contabilitatea. Eu fac toate demersurile pentru plati, angajamente etc., dumneaei doar semnează pe ordonanțări unde pun eu stampila CFP. Întrebarea mea este, eu chiar nu pot beneficia de acest spor atâta timp cât eu fac toate demersurile pentru plati?
Sporul pentru CFP se acorda celui care este numit prin Decizie si indeplineste conditiile legale pentru a acorda aceasta viza. Cititi ORDIN. nr. 923/2014 pentru aprobarea Normelor metodologice generale referitoare la exercitarea controlului financiar preventiv şi a Codului specific de norme profesionale pentru persoanele care desfăşoară activitatea de control financiar preventiv propriu. Nu conteaza ca dvs.pregatiti documentele si le duceti la viza, puneti stampila, importanta este semnatura, iar cine semneaza isi asuma in acelasi timp toata responsabilitatea pentru exactitatea, necesitatea, legalitatea platilor respective. In caza de constatare a unor nereguli, acea persoana raspunde, nu dvs., de aceea primeste acest spor, fiindca isi asuma o responsabilitate si un risc. Problema este ca nu inteleg de ce face secretara contabilitate in locul dvs. In invatamant, viza se acorda de catre administratorul financiar, de regula, fiindca nu exista mai mult de unul sau doi angajati cu studii de specialitate, intr-o scoala. Una dintre conditiile pentru aplicarea vizei de CFP, este ca persoana sa aiba studii superioare economice sau juridice. In caz exceptional, cand nu exista alta posibilitate, se accepta studii medii economice.