avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 649 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Securitate şi Sănătate în ... Registrul national operativ al bolilor profesionale
Discuție deschisă în Securitate şi Sănătate în Muncă (fost Protecţia Muncii)

Registrul national operativ al bolilor profesionale

Registrul national operativ al bolilor profesionale a fost infiintat prin Ordinul MS nr. 188/ 23.02.2004 Documentul se gaseste aici: [ link extern ]
Actul normativ nu are in vedere situatia privind inregistrarea bolilor profesionale si a suspiciunilor de boala profesionala inainte de aparitia respectivului ordin. Nu se mentioneaza emiterea de norme de aplicare.
In realitatea zilelor noastre sunt suficiente exemple in care fosti lucratori care au prestat multi ani activitati la locuri de munca unde exista suspiciuni de boli profesionale (datorate substantelor vehiculate - vezi anexa la ordin) au decedat brusc sau dupa o lunga suferinta.
Starea de sanatate a acestor lucratori, pe tot parcursul activitatii a fost monitorizata cel putin anual prin controlul medical periodic efectuat. Rezultatul monitorizarii se regaseste in dosarul medical al fiecarui salariat, in arhiva cabinetului medical. Aceste dosare medicale au regim de pastrare in arhiva timp de 40 de ani de la incetarea expunerii conform prevederilor HG nr. 355/ 2007 cu modificarile si completarile ulterioare, privind supravegherea starii de sanatate a lucratorilor,
- art. 37 (1) Dosarul medical şi fişa de identificare a factorilor de risc profesional se păstrează la structura de medicina muncii pe durata derulării contractului cu angajatorul.
(2) Dosarul medical şi fişa de identificare a factorilor de risc profesional pot fi, la solicitare, predate noii structuri de medicina muncii agreate de angajator.
(3) Dosarele medicale trebuie păstrate la structurile de medicina muncii cel puţin 40 de ani de la încetarea expunerii, în cazul expunerii profesionale la agenţi cancerigeni sau mutageni la locul de muncă..
In certificatul de deces nu se fac mentiuni drept cauza a decesului, legate de acest aspect.
Se pune intrebarea - de ce MS nu reglementeaza acest aspect legat de mentiuni anterioare datei aparitiei ordinului susmentionat ?
MS nu pare interesat de astfel de demersuri pentru a stabili starea reala de sanatate a populatiei ?!
Am gasit un raport pe internet care nu raspunde insa celor puse in discutie, aici:
INSTITUTUL NAŢIONAL DE SĂNĂTATE PUBLICĂ
CENTRUL NAŢIONAL DE MONITORIZARE A RISCURILOR DIN MEDIUL COMUNITAR
PROIECT PENTRU METODOLOGIA PRIVIND SINTEZA NAŢIONALĂ
MONITORIZAREA INCIDENŢEI BOLILOR PROFESIONALE IN ROMÂNIA 2021
Adresa institutului abilitat prin actul normativ se gaseste aici: [ link extern ]
Ultima modificare: Sâmbătă, 25 Septembrie 2021
POPA GHEORGHE, Specialist in domeniul Securitatii si Sanatatii in Munca

Alte discuții în legătură

Datele personale ale fostilor angajati din dosarele medicale dana.mica@outlook.com dana.mica@outlook.com Buna ziua, in cazul unui dispensar medical al unei societati de productie, cum ar trebui procedat vis-a-vis de dosarele medicale ale fostilor angajati pentru ... (vezi toată discuția)
Fisa de identificare a factorilor de risc profesional Monica Popescu Monica Popescu Buna seara, Va rog sa ma ajutati sa clarific urmatoarea situatie : clinica unde firma trimite la medicina muncii pentru angajari este in posesia Fiselor de ... (vezi toată discuția)