Bună ziua!
Aş dori să vă supun atenţiei o problemă: avansarea în grade profesionale în cadrul instituţiilor bugetare. Lucrez ca muzeograf în cadrul unui muzeu judeţean şi am o vechime de 7 ani. Sunt muzeograf grad profesional II din septembrie 2003. În iunie 2009 am făcut cerere de promovare într-un grad profesional superior(I) motivând solicitarea mea cu rezultatele activităţii mele din ultimii 6 ani. Mi s-a răspuns (cu o întârziere de peste 30 de zile:D) că nu pot fi promovat invocându-se diverse motive (sancţiune în ianuarie cu avertisment scris, întrucât contestasem unele prevederi ale fişei postului neconforme cu statutul şi funcţia de muzeograf, neterminarea unui curs de perfecţionare şi invocarea art. 7 al O.U.G. 10 /2008, valabilă şi în 2009, conform O.U.G. 41/2009). Am înaintat conducerii o contestaţie în care argumentam şi demonstram că promovările în cadrul instituţiei sunt arbitrare, criteriile de promovare neregăsindu-se nici în Regulamentul de organizare şi funcţionare, nici în Contractul colectiv de muncă, sau în vreun alt document oficial, aşa cum prevede H.G. 281/1993, Anexa 12, art. 12, alin.(3). În decembrie am făcut o nouă cerere de promovare întrucât între timp absolvisem respectivul curs, primisem şi fişa de evaluare a performanţelor mele profesionale în care fusesem notat cu punctaj maxim, însă şi de data asta mi s-a refuzat cererea, invocându-se , de data asta, art. 35 din Legea 330/2009 a salarizării unitare, spunându-mi-se să revin după aprobarea bugetului pe 2010. Trebuie să mai menţionez că atât în 2008, cât şi în 2009, o serie de persoane de nespecialitate din cadrul muzeului au beneficiat de promovări, ba mai mult s-au făcut chiar angajări, contrar aceleiaşi O.G.10 / 2008 care îmi era invocată mie. Cireaşa de pe tort e că tot în decembrie unele dintre colegele mele au fost promovate de la studii medii la studii superioare ca urmare a absolvirii diverselor facultăţi de la Spiru Haret, în frunte cu şefa serviciului Resurse umane. O altă d