avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 807 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Dreptul muncii - contract de ... Bună ziua, Mi-a încetat CIM cu data de 24.09.2021 ...
Discuție deschisă în Dreptul muncii - contract de muncă, demisie, salariu şi altele

Bună ziua, Mi-a încetat CIM cu data de 24.09.2021 În perioada ...

Bună ziua,
Mi-a încetat CIM cu data de 24.09.2021
În perioada 12.07-13.08.2021 conf unei decizii interne ni s-a scurtat programul cu o ora urmând ca aceste ore sa fie recuperate în lunile nov-dec 2021.
Salariul aferent lunii sept mi-a fost micșorat cu orele nerecuperate.
Va rog sa-mi spuneți cum este legal și anume dacă este în regula sa mi se plătească salariul integral si sa le restitui eu suma achitata de ei în plus sau sa mi se retina din el.
Dacă fac reclamatie la Itm ca mi s-a reținut din salariu e ok?
Deasemenea am solicitat pe email
- nota lichidare
- adev. de venit
- adev. concedii medicale,
Și nu le-am primit pana în acest moment.
Tot la itm pot sa fac sesizare?
Mulțumesc frumos pentru răspuns!
Cel mai recent răspuns: Cornel Vasile , Consilier juridic 15:41, 15 Octombrie 2021
1 din 1 utilizatori consideră
acest răspuns util
1.. Trebuia sa vi-l plătească salariul integral si apoi sa le restitui dvs suma achitata în plus .

sau

Trebuia sa va ceara acordul pentru retinere si ain acest caz daca era afirmativ, atunci putea sa va dea salariul micosrat cu acea suma.


2. Potrivit art.7 alin.6 din HG nr.905/2017 privind registrul general de evidenta a salariatilor, “la solicitarea scrisă a salariatului sau a unui fost salariat, angajatorii sunt obligaţi să îi elibereze acestuia un extras din registru, datat şi certificat pentru conformitate,sau o adeverinţă care să ateste activitatea desfăşurată de acesta, durata activităţii, salariul, vechimea în muncă şi în specialitate, astfel cum rezultă din registru şi din dosarul personal, în termen de cel mult 15 zile de la data solicitării.

3. HG 905/2017
art.7
.....
(3) La solicitarea scrisa a salariatului sau a unui fost salariat, angajatorii sunt obligati sa ii elibereze acestuia copii ale documentelor existente in dosarul personal, in termen de 15 zile lucratoare de la data solicitarii.
(4) Documentele sunt eliberate in copie certificata pentru conformitate cu originalul de catre reprezentantul legal al angajatorului sau de persoana imputernicita de angajator.
....

4. HG 905/2017
art.7
.....
(5) Constituie contravenție și se sancționează cu amendă de la 300 lei la 1.000 lei încălcarea de către angajator a prevederilor art. 7 alin. (3) - (6).

(6) Constatarea contravențiilor și aplicarea sancțiunilor angajatorilor se fac de către inspectorii de muncă.

5. Sesizarile pot fi transmise catre ITM (Inspectoratul Teritorial de Munca) prin:
- posta;
- e-mail;
- fax;
- inregistrate chiar la sediul institutiei.

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Adeverinta de incetare a activitatii in vederea angajarii in alt loc de munca misha_misha77@yahoo.com misha_misha77@yahoo.com Angajatorul nu vrea sa imi elibereze adeverinta dupa ce am demisionat cu acordul partiilor, ce pot sa fac? (vezi toată discuția)
Fostul angajator nu mi a eliberat adeverita prin care reiese ... Yony83 Yony83 Fostul angajator nu mi a eliberat adeverita prin care reiese perioada lucrata si nici decizia ! Ce trebuie sa fac? (vezi toată discuția)
Bună ziua! angajatorul nu mi-a eliberat o adeverință care ... mmhai mmhai Bună ziua! Angajatorul nu mi-a eliberat o adeverință care prevede statul , vechimea, funcția deținută și calcularea salariului, neprecizarea motivului ... (vezi toată discuția)