avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 639 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Şomaj, concediu creştere copil, ... Buna ziua.Daca sunt eleva ,clasa a 10 a la liceu ...
Discuție deschisă în Şomaj, concediu creştere copil, asigurări sociale şi asistenţă socială

Buna ziua.Daca sunt eleva ,clasa a 10 a la liceu Tehnic ,învatamant ...

Buna ziua.Daca sunt eleva ,clasa a 10 a la liceu Tehnic ,învatamant profesional si am frecventat cursurile fara oprire ,pot lua indemnizatie crestere copil ?Precizez ca am lucrat timp de 3 luni dar dupa m am retras ne luandu mi concediu sau ceva de genul.Tatal copilului munceste de aproximativ 6 luni ,poate lua concediu crestere copil pentru a primii indemnizatie iar eu indemnizatie ca elev?
Cel mai recent răspuns: Cornel Vasile , Consilier juridic 13:24, 14 Decembrie 2021
buna ziua,
Invatamant "de zi", da?
Daca da... puteti beneficia de indemnizatia pentru crestere copil. Intrebati la primarie de ce acte aveti nevoie.
Tatal nu poate beneficia daca munceste de doar 6 luni. Inainte ce ocupatie a avut?
Casiera.Tatal copilului poate lua indemnizatie de cand se împlinesc 12 luni lucrate ?Iar eu în acelasi timp indemnizatia de elev?
Ultima modificare: Marți, 14 Decembrie 2021
Cornel Vasile, Consilier juridic
Tatal poate lua indemnizatie daca are minim 12 luni lucrate, in cazul dumnealui, inainte de nasterea copilului.
Am mai intrebat, ce ocupatie a avut inainte de acest job?
Si indemnizatie poate lua doar un singur parinte, nu ambii.
Ultima modificare: Luni, 13 Decembrie 2021
Ionut.ion, utilizator
Singura modalitate de a beneficia de indemnizaţie pentru creşterea copilului este realizarea de venituri supuse impozitului pe venit în ultimii 2 ani anteriori datei naşterii copilului, timp de cel puţin 12 luni , aşa cum sunt ele prevăzute la art. 3 din OUG nr. 111/2010, sau aflarea în una dintre perioadele asimilate prevăzute la art. 2 alin. (5) şi (6) din OUG nr. 111/2010.