Va rog sa imi spuneti daca o asociatie de proprietari, care incheie contracte de munca pentru femeie de serviciu, portar etc, trebuie sa aiba Revisal. Si in baza carei legi?
Codul Muncii
Art. 34
(1) Fiecare angajator are obligatia de a infiinta un registru general de evidenta a salariatilor.
....
HG 905/2017
Art.1
Prezenta hotărâre stabilește metodologia de înființare a registrului general de evidență a salariaților, denumit în continuare registru, și de completare și transmitere în registru a elementelor raportului de muncă, denumite în continuare date, de către următoarele categorii de angajatori:
a) persoane fizice sau juridice de drept privat, indiferent dacă au sau nu statutul de utilitate publică;
b) instituții/autorități publice/alte entități juridice care angajează personal în baza unui contract individual de muncă.
Art. 2
(1) În registru se înregistrează, anterior începerii activității, datele menționate la art. 1 pentru persoanele care urmează să desfășoare activitate în baza unui contract individual de muncă încheiat potrivit prevederilor Legii nr. 53/2003 - Codul muncii, republicată, cu modificările și completările ulterioare.
(2) Fiecare dintre angajatorii prevăzuți la art. 1 are obligația să transmită datele în registru, către inspectoratul teritorial de muncă în a cărui rază teritorială își are sediul/domiciliul, în ordinea angajării. Răspunderea pentru corectitudinea datelor transmise în registru revine în exclusivitate angajatorului.
Va multumesc pentru raspuns. Daca un angajator nu a infiintat Revisal, si au trecut mai mult de 5 ani de cand exista niste contracte, ce se poate face in acest sens pentru a remedia situatia si de a intocmi un Revisal? Si ce repercursiuni sunt? Mentionez ca taxele contributiile etc au fost platite mai departe