In cazul inchirierii unui apartament in regim hotelier (AirBnb, Booking, sau prin oricare alta firma) este necesar acordul vecinilor? In blocul in care locuiesc, proprietarul apartamentului de sub mine, inchiriaza apartamentul in regim hotelier. Problema este ca nu ii pasa ce fel de persoane vin, iar, de obicei, acestea considera ca acel apartament este un loc in care pot sa tina chefuri si sa faca galagie (dupa ora 22:00). Am incercat sa sun la politia locala iar problema se rezolva, dar doar temporar (pana cand vin alti chiriasi). Am incercat de asemenea sa vorbesc si cu proprietarul (de fiecare data promite ca o sa aiba grija dar o saptamana mai tarziu, aceeasi problema apare).
Se poate face ceva in cazul acesta?
Pentru inchirierea imobilului nu este necesar acordul celorlalti proprietari. Singura posibilitate ar fi ca asociatia de proprietari sa monitorizeze pe cat posibil activitatea ce se desfasoara la acel apartament si in caz ca numarul persoanelor ce utilizeaza acel spatiu variaza, pot fi trecute la intretinere si se pot sesiza chiar organele abilitate daca se suspecteaza savarsirea unor infractiuni de evaziune fiscala (fiscul/politia) cu toate ca este putin probabil ca autoritatile sa ia masuri.
Notificati oficial proprietarul cu obligatia impunerii chiriasilor la respectarea normelor de convietuire in comun-sub sanctiunea obligarii la plata a cheltuielilor aferente solutionarii in instanta
Va sugerez sa cautati Ordinul Ministrului Turismului din 1 martie 2022. Acordul vecinilor este obligatoriu pentru obtinerea clasificarilor oferite de Minister, fara de care nu se poate inchiria o proprietate in regim hotelier.
La data postarii acest Ordin nu era emis insa nu schimba cu nimic mai mult practica proprietarilor de a dispune de proprietatea lor (cu sau fara acordul vecinilor), si ca ceea ce este teoretic mai greu sa fie pus in practica, proprietarul riscand cel mult o amenda.
Proprietarii apartamentelor cu care se învecinează cel închiriat în regim hotelier au acum un Ordin pe care îl pot invoca în fața proprietarului, a poliției locale și asociației. Nu este o reglementare foarte extinsă, e adevărat, dar e un pas înainte față de situația anterioară, când nu exista nicio cale de apărare în fața problemelor care apar atunci când ai un vecin care închiriază în regim hotelier și atunci când chiriașii fac probleme. Singura metodă de acțiune era să suni la Poliția Locală. Acum măcar poți să te întemeiezi pe acest ordin. Nu e suficient, dar e un început.