In cazul in care o persoana cu rezidenta intr-un stat UE indeplineste conditiile prevazute de art 7 pct 28 lit b si c cod fiscal pentru a fi rezident fiscal in Romania, la depunerea cererii de rezidenta fiscala trebuie sa anexeze, pe langa multe alte acte, si certificat de rezidenta fiscala din tara de origine si un document emis de autoritatea fiscală străină care atestă că persoana fizică este scoasă din evidența fiscală a tarii de origine?
Pun aceasta intrebare pentru ca in Ordinul MFP 1099/2016 se specifica la art 15 ca ar trebui depuse, printre altele: "- după caz, certificatul de rezidență fiscală eliberat de autoritatea competentă a statului străin cu care România are încheiată convenție de evitare a dublei impuneri sau un alt document eliberat de către o altă autoritate decât cea fiscală, care are atribuții în domeniul certificării rezidenței fiscale conform legislației interne a acelui stat, în original sau în copie legalizată, însoțit de o traducere autorizată în limba română;
- un document emis de autoritatea fiscală străină care atestă că persoana fizică este scoasă din
evidența sa fiscală, după caz, însoțit de o traducere autorizată în limba română;".
In opinia mea, aceste inscrisuri ar fi optionale pentru persoana care depune cererea de rezidenta fiscala, sau cel mult ar putea fi obligata sa depuna certificat d erezidenta din tara de origine. Dar un organ fiscal sustine ca trebuie toate aceste documente trebuie depuse pentru a putea acorda rezidenta fiscala, iar in caz contrar cererea se respinge.
Rezidenta fiscala
Geanlu
Buna ziua,
Daca sunt angajata la un anajator din Romania, dar din motive personale am ales sa ma mut in Germania pastrand jobul din Romania (lucrez remote, ... (vezi toată discuția)