Sunt autorizata ca agent de munca temporara. Intrebarea mea este, pot trimite salariatii in misiuni in afara tarii in spatiul european? Caror legislatii se supun in acest caz salariatii? Care sunt obligatiile mele si obligatiile utilizatorului? Difera acestea fata de un contract in Romania?
Cetăţenii români pot obţine un loc de muncă în străinătate prin intermediul Agenţilor privaţi de ocupare a forţei de muncă ce activează în baza Legii nr. 156/2000 privind protecţia cetăţenilor români care lucrează în străinătate, cu modificările şi completările ulterioare.
Activităţile de mediere a angajării cetăţenilor români în străinătate se realizează de către societăţi comerciale constituite în temeiul Legii nr. 31/1990 privind societăţile comerciale, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, care au ca activitate principală "Selecţia şi plasarea forţei de muncă".
Condiţiile impuse de lege pentru desfăşurarea activităţii de mediere:
a) dispun de spaţiul şi de dotările necesare pentru buna desfăşurare a activităţii;
b) au încadrat în muncă personal cu experienţă în domeniul forţei de muncă;
c) au organizată o bancă de date care să cuprindă ofertele şi solicitările de locuri de muncă în străinătate, informaţii referitoare la condiţiile de ocupare a acestora şi la calificările şi aptitudinile solicitanţilor aflaţi în evidenţa lor;
d) au încheiat cu persoane juridice, persoane fizice şi organizaţii patronale din străinătate, după caz, contracte care conţin oferte ferme de locuri de muncă;
e) sunt înregistraţi la inspectoratul teritorial de muncă în a cărui rază îşi au sediul.“ (art. 9, Legea nr. 156/2000).
Contractele de muncă vor cuprinde un set de elemente obligatorii (art. 10, L. 156/2000).