Buna ziua . Va rog sa ma ajutati cu reglementari in vigoare pentru filmarea/fotografierea neautorizata in cadrul unei societati . Va multumesc anticipat .
Daca pe teritoriul firmei este interzisa filmarea/ fotografiere trebuie sa existe preceveri in ROI al firmei, iar pe teritoriul firmei si la portile de acces sa existe panouri avertizoare in acest sens.
In acest caz, fotografierea/ filmareaeste permisa numai cu avizul scris al angajatorului.
chiar daca nu exista panouri avertizoare, e prudent sa solicitati in prealabil acordul conducerii. asta ca sa nu aveti parte de conflicte neprevazute. intr-o firma e ca intr-o casa.
Buna seara,
Trebuie respectat principiul statuat de art. 5 alin. (1) lit. a) din GDPR, potrivit caruia operatorul are obligatia de a prelucra datele in mod legal, echitabil si transparent fata de persoana vizata.
ANSPDC, subliniaza ca "in masura in care un angajator utilizeaza sisteme de monitorizare prin mijloace de supraveghere video la locul de munca, prelucrarea datelor cu caracter personal ale angajatilor in scopul realizarii intereselor legitime ale angajatorului (art. 6 alin. 1 lit. f) din GDPR) se realizeaza cu respectarea dispozitiilor art. 5 din Legea nr. 190/2018 care stabilesc, ca prima conditie, pe aceea ca interesele legitime urmarite de angajator sa fie temeinic justificate si sa prevaleze asupra intereselor sau drepturilor si libertatilor persoanelor vizate"
Exista posibilitatea ca sa nu poate fi considerat liber exprimat consimtamantul persoanei vizate si nici sa nu fie identificat alt temei legal de prelucrare, operatorul trebuind sa faca dovada respectarii principiilor de prelucrare, prin raportare si la art. 5 alin. (2) din Regulamentul General privind Protectia Datelor.
Pot fi luate urmatoarea masura corective:
masura de a asigura conformitatea operatiunilor de prelucrare a datelor personale in activitatea de monitorizare video, cu respectarea principiului "reducerii la minimum a datelor", raportat la art. 5 alin. (1) lit. c);
Argumentele privind justificarea interesului legitim trebuie sa se regaseasca intr-o documentatie la nivelul societatii.
Referitor la obligatia de informare a persoanei vizate, in spatiile monitorizate prin camerele de supraveghere video, trebuie instalata o pictograma adecvata, care sa contina o imagine reprezentativa, pozitionata la o distanta rezonabila de locurile unde sunt amplasate echipamentele de supraveghere, astfel incat sa poata fi vazuta de orice persoana.
In ceea ce priveste perioada de stocare a datelor cu caracter personal (imaginea) prelucrate de asociatie ca urmare a instalarii sistemului de supraveghere video, Autoritatea de supraveghere recomanda ca aceasta sa nu depaseasca 30 zile.
Exceptie pot face situatiile temeinic justificate in care s-au produs evenimente ce necesita stocarea doar a imaginilor relevante pe o perioada mai mare de timp necesara indeplinirii scopurilor respective (de ex. pana la solutionarea definitiva a unei cauze penale de catre organele judiciare).