Despre webinarii
Doar abonații premium au acces regulat la webinariile premium, realizate împreună cu specialiști de top, pe o multitudine de domenii - de la legislația muncii și fiscalitate până la cea de mediu sau GDPR.
Informațiile oferite de specialiști au o utilitate imediată și vin să rezolve probleme reale cu care orice companie se confruntă.
Bună ziua.
De curând mi a fost reținut talonul cu drept de circulație 15 zile la o mașină mai veche care prezenta mai multe elemente de caroserie cu coroziuni excesive. Nu intenționez să repar mașină pentru că nu se merita din punct de vedere financiar pe care urma să o radiez din circulație odată cu expirarea ITP-ului.
Am câteva întrebări la care sper să mă puteți ajuta.
1. Ce se întâmplă dacă nu mă prezint în alea 15 zile la RAR sa fac dovada că defectele au fost remediate?
2. Pot scoate din evidențele fiscale de la primărie cu mențiunea că doresc sa o radiez iar mașina va fi parcată pe proprietate privată.
3. Pot radia la DRPCIV mașina în lipsa talonului din nou cu mențiunea că mașina va fi parcată.
Nu vreau sa dau mașina la fier vechi sau la remat, vreau să îl păstrez pentru că mai dețin modele identice și voi îl voi folosi pentru piese de schimb pe viitor.
Dacă cineva a mai fost pus în aceași situație să mă ajute și pe mine cum se poate proceda legal pentru a radia și depozita pe proprietate privată.
Menționez din nou talonul reținut de poliție.
Ce acte am nevoie și de unde le pot obține.
Mulțumesc.
Am citit anumite răspunsuri aici pe forum însă nu am înțeles în clar baza legala și procedura prin care se poate rezolva problema.
Probelma e că sunt multe legi făcute aiurea...
Ok. Sa reținut talonul mașini deoarece mașină nu mai corespunde din punct de vedere technic și trebuie reparat sau scos din uz.
Dacă eu consider că costul reparațiile depășește valoarea reală a mașini și nu mai doresc să îl repar ... Pur și simplu vreau să îl fac bucăți și să îl dau la fier vechi cum am și spus mai sus am modele identice pentru care unele piese se potrivesc și de astă nu vreau sa casez toată mașina.
Toată treabă e complicata...
Nu mai vreau să îl repar și vreau să îl radiez din circulație și de la fiscal și să îl parchez de exemplu în garaj...
pop_m
Utilizator 3din 3 utilizatori consideră acest răspuns util
Dati jos de pe ea toate piesele de interes, si duceti restul la fier vechi (un centru autorizat pentru casari auto) de unde luati recipisa care sa ateste ca ati dus masina.
Cu recipisa si restul actelor faceti demersurile de radiere din evidentele fiscale si din circulatie - la inmatriculari in loc de talon le depuneti o declaratie cum ca talonul e deja la ei, fiind retinut in data de...
Înțeleg. Mulțumesc pentru răspuns.
Circula o vorbă cum că acceptă doar certificate de distrugere de la REMAT cum că mașina a fost casat și nu accepta adeverințe de la centre de colectare fier vechi autorizate desigur.
Pentru mine ar fi cea mai convenabilă varianta am nevoie doar de elemente de interior și piese de pe motor și nu și de caroserie.
pop_m
Utilizator 1din 1 utilizatori consideră acest răspuns util
Eu am dus asta vara o masina la remat - si, va rog sa ma credeti, era doar carcasa. Tot ce a fost insurubat sau lipit pe ea, motor, aripi, capota, suspensii, punte, interior, portiere, geamuri, tot a fost dat jos. Adica masina (care in talon are vreo 950 kg) a cantarit 300 kg.
Si am obtinut certificatul de distrugere fara probleme.
Radiere auto
Georgica112
Bună dimineața. As dori un răspuns de la un avocat cum pot radia un autoturism din circulație și de la taxe și impozite locale sector 5 București. Am ... (vezi toată discuția)