Este posibil ca un angajat al firmei (manager de proiect) sa poata avea atributii in ceea ce priveste instructajul SSM al zilierilor? Sau care ar fi procedura cea mai potrivita in ceea ce priveste instructajul lor in ziua proiectului?
Legea 52/2011, art. 5, alin. 3
(3) În domeniul securității și sănătății în muncă, beneficiarul sau un împuternicit al acestuia are următoarele obligații:
a) să asigure securitatea și sănătatea în muncă a zilierilor; b) să asigure instruirea zilierului, înainte de începerea activității și/sau la schimbarea locului de muncă, cu privire la pericolele la care poate fi expus și la măsurile de prevenire și protecție pe care trebuie să le respecte;
c) să solicite zilierilor asumarea pe propria răspundere, prin semnătură, că starea sănătății le permite desfășurarea activităților repartizate de beneficiar sau un împuternicit al acestuia;
(la 18-07-2019, sintagma: beneficiar a fost înlocuită de Punctul 9, Articolul I din LEGEA nr. 132 din 11 iulie 2019, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 575 din 15 iulie 2019 )
d) să pună la dispoziție zilierilor echipamente de muncă adecvate, care nu pun în pericol securitatea și sănătatea acestora;
e) să asigure, în mod gratuit, echipamente individuale de protecție adecvate activității desfășurate de zilieri;
f) să comunice de îndată, către inspectoratul teritorial de muncă pe raza căruia s-a produs, orice eveniment în care au fost implicați zilieri;
g) să înregistreze accidentele de muncă suferite de zilieri în timpul activității; modalitatea de înregistrare se stabilește prin normele metodologice de aplicare a prezentei legi.
Deci... acel manager de proiect poate fi imputernicit de angajator sa faca instruirea zilierilor.
Tematica de instruire o intocmeste cel ce se ocupa cu SSM in cadrul companiei...
Persoana/ persoanele imputernicita(e) sa efectueze instruirea ssm a zilierilor este desemnata(e)/ nominalizata(e) prin decizia interna a angajatorului.
Angajatorul va intocmi instructiuni proprii ssm pentru activitatile desfasurate de catre zilieri.
Angajatorul va stabili lista cu echipamentul individual de protectie adevcvat pentru fiecare activitate care se desfasoara de catre zilieri.
Angajatorul va identifica si evalua riscurile profesionale la care se expun zilierii in desfasurarea activitatii lor, in contextul tuturor celorlalate activitati care se desfasoara in firma.
In cadrul activitatilor care se desfasoara in firma, in paralel si cu cele desfasurate de zilieri, angajatorul va desemna persoana(e) care sa supravegheze activitatea zilierilor.