Despre webinarii
Doar abonații premium au acces regulat la webinariile premium, realizate împreună cu specialiști de top, pe o multitudine de domenii - de la legislația muncii și fiscalitate până la cea de mediu sau GDPR.
Informațiile oferite de specialiști au o utilitate imediată și vin să rezolve probleme reale cu care orice companie se confruntă.
Bună ziua, am un card de tichete de masă de pe care în urmă cu ceva timp au fost retrase 2 sume fără nici o notificare cu toate că mai folosisem cardul și fusesem înștiințat de suma cheltuită și cea rămasă prin e-mail. Sunând la emițătorul cardului mi-au spus că acele sume expiraseră, cum aș putea rezolva problema?
mrays99
Utilizator 3din 3 utilizatori consideră acest răspuns util
1. Nu este vorba despre nici un abuz....emitenti de vouchere pe suport hartie/electronic, le emit in baza unei legislatii...pentru hrana, vacante pentru recuperarea capacitatii fizice, cadouri, etc.
Trebuie sa stiti ca ele sunt de regula privite ca un stimulent de optimizare fiscala (nu se plateste decat impozit), si in general are rolul de a mai adauga salariatului venituri la pachetul salarial in scopurile mai sus amintite (ex. hrana, recuperarea capacitatii fizice, etc)....daca salariatul nu le foloseste, inseamna ca nu are nevoie de ele, pentru scopurile propuse.
2. Banii existenti in spatele acestui tip de card nu au conturi IBAN in spate, respectiv nu sunt virati in conturi bancare, ...asta ar fi costat ceva banuti societatea emitenta (ex. administrarea conturilor tuturor clientilor) ...sunt bani electronici, care sunt transmisi pe aceste carduri de tip prepaid (ex. nu se poate cheltui mai mult decat au fost incarcate pe ele), sumele de banii fiind gestionate cu aplicatii interne....sau, prin conturi sintetice (1 cont general) si analitice (subconturi ale titularilor de carduri), dar acestea sunt ale societatii emitente, nu ale titularilor de carduri.
Pentru sumele care au fost retrase, ar trebui sa primiti contravaloarea impozitului retinut din salariu.
anicarodica1969
Utilizator 2din 2 utilizatori consideră acest răspuns util
Adevarat! Dar, nu cred ca se pune problema ca nu ai nevoie ci de faptul ca au mai ramas, poate, cinci, zece lei. Si cine ar trebui sa dea impozitul aferent sumei neutilizate?
tana
Utilizator 1din 1 utilizatori consideră acest răspuns util
Buna seara,
Tichetele de masa acordate pe suport electronic au acelasi termen de valabilitate ca si cele care se acordau pe suport hartie, respectiv prima luna a anului urmator.
Pentru activarea cardului se creeaza de regula un cont de utilizator pe site-ul unitatii emitente sau aplicatia pe mobil. Acolo regasiti toate informatiile, inclusiv sumele care urmeaza sa expire. Trebuie doar sa verificati.
Daca nu le-ati consumat in termenul de valabilitate, acestea se anuleaza, nu se restituie angajatorului, deci nu se restituie nici impozitul retinut, cum scria cineva anterior.
Legislatia de baza aferenta tichetelor/bonurilor de valoare - Legea nr. 165/2018, HG 1045/2015 (norme de aplicare)...lecturati si o sa va clarificati multe dintre semnele de intrebare....pe langa perioada de valabilitate a sumei de bani acordata, trebuie sa fiti atenta si la perioada de valabilitate a suportului electronic (cardul electronic).
Cat priveste returnarea impozitului, eu nu am vazut vreun articol de lege care sa interzica returnarea impozitului pentru voucherele returnate.
exista aplicatii dedicate ale fiecarui operator de carduri pentru tichete de masa si tichete de vacanta, in care stiti exact ce bani sunt, cand si unde au fost cheltuiti si cand expira sumele ramase. Se acceseaza si pe telefon si pe calculator. Pur si simplu va faceti cont pe platforma furnizorului de card