avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 733 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Societăţi comerciale Buna ziua! Solicit si eu sprijin si un punct de vedere ...
Discuție deschisă în Societăţi comerciale

Buna ziua! Solicit si eu sprijin si un punct de vedere pentru ...

Buna ziua! Solicit si eu sprijin si un punct de vedere pentru obtinerea unei autorizatii pentru servicii de prelucrare arhivistica.
Mentionez ca firma este nou infiintata- am declarat ca activitatea se desfasoara la terti. Eu sunt arhivistul, asociata mea arhivarul si cu toate acestea ne cer contracte de munca (este SRL si legea contabilitatii nu ma obliga sa ma angajez la firma mea). Mi-au spus ca nu pot demonstra ca sunt specialista, desi am atasat diplomele si le-am dat exemplu SRL unui doctor, care presteaza servicii si nu este angajatul firmei respective, in vedere celor sustinute.
Eu cred ca se mentioneaza acele contracte pentru cei care vor fi angajati in viitor sau cei care sunt investitori si deschid o firma unde trebuie sa angajeze specialisti.
In plus, sa le arat un spatiu minim de 20 mp, conform articolul 18. lit f din Ordinul 137/2013, pe care il las mai jos, desi eu nu nu prelucrez arhiva la sediu/ ci doar la terti.
Dumneavoastra cum interpretati aceasta obligativitate?
Sunt eu obligata sa am un spatiu ca nu -l folosesc. Sunt eu obligata, sa ma angajez pe firma mea?
Practic, nu mi-au primit dosarul...
Art. 18
(1) In vederea eliberarii autorizatiei de functionare pentru prestarea serviciului de prelucrare arhivistica este obligatoriu ca operatorul eocnomic sa aiba cel putin cate 2 angajati calificati pentru ocupatia de arhivist si arhivar si sa sa depuna urmatoarea documentatie pentru autorizare:
a) certificat constatator emis de registrul comertului;
b) copia certificata a autorizatiei de securitate la incendiu emisa de inspectoratul pentru situatii de urgenta;
c) copii certificate ale documentelo care atesta dreptul de proprietate/folosinta asupra spatiului cu destinatia de sediu social si/sau ca puncte de lucru;
d) copii certificate ale atestatelor/certificatelor si diplomelor pentru personalul angajat;
e) copii certificate ale contractelor de munca incheiate intre operatorul economic si personalul angajat in prestarea de servicii arhivistice;
f) memoriu de prezentare a caracteristicilor tehnico-functionale ale spatiilor si echipamentelor de prelucrare, depozitare si conservare a arhivelor: depozite construite special sau incaperi amanajate de minimum 20 mp, birouri pentru personalul angajat, mijloace de depozitare si pastrare specifice, mijloace de protectie a documentelor, in functie de natura si dimensiunea lor, aparate de masura a temperaturii si umiditatii in depozite, echipament de protectie pentru personal, mijloace de alarmare si semnalizare antiincendiu si antiefractie, mijloace de stingere a incendiilor;
g) copii ale procedurilor de lucru interne de practica arhivistica pentru prelucrarea documentelor;
h) dovada achitarii taxei de autorizare.
(2) Personalul angajat ulterior autorizarii, pentru acest serviciu, trebuie sa fie calificat in ocupatiile de arhivist sau arhivar.

Alte discuții în legătură

Servicii de arhivare si/sau arhivistica luissiana luissiana Buna ziua, Serviciile de arhivare/arhivistica oferite de o societate privata la [b]exclusiv sediul tertilor[/b] (respectiv CAEN 9101 si 1814), trebuiesc ... (vezi toată discuția)
Incompatibilitate, contract de munca part-time ContSters347196 ContSters347196 Vă rog, să-mi răspundeţi daca eu pot desfăşura în condiţiile legislaţiei actuale, activitate de arhivare documente în funcţia de arhivar ca angajat ... (vezi toată discuția)
Arhiva societate COSMINA CALIN COSMINA CALIN Buna ziua, Am si eu o problema legata de pastrarea unei arhive a unei societati comerciale. Precizez ca societatea este un SA cu capital de stat si are o ... (vezi toată discuția)