Buna ziua,
Am nevoie de un sfat daca se poate.
Am terminat facultatea de științe, specializarea management și masterul l-am făcut pe managementul afacerilor.
Din 2016 lucrez in domeniul contabilității primare.
Adică, înregistrez facturi, chitanțe, extras de cont. Tot ce tine de un operator contabil primar.
Problema este că nu semnez declarații.
Daca vreau să țin contabilitatea la o firma pot semna declarații?
M-am înscris la CECCAR pt a incepe stagiatura de expert contabil, dar dacă cumva nu iau acel examen, pot sa iau o firma și să semnez?
Din câte am citit pe internet trebuie ori sa fi membru CECCAR ori ești angajat la acea firma.
Dar dacă firma nu dorește să mă angajeze, pot sa lucrez?
Mă refer la închideri de luna. Declarații, balante etc. Sau doar să mă ocup pe partea de înregistrări documente?
Legat de semnătura electronică nu este o problema. Știu că este o mare responsabilitate,dar as vrea sa incep cu firme mici. Că de fiecare data când încercam să mă angajez la o firma și aud că nu pot semna declarații nu ma luau. Efectiv nu știu ce să fac. Cu toți contabilii,cu care am discutat nici unul nu a zis sa nu mă înscriu la CECCAR. Și problema este că sunt atâtea cheltuieli la ei, și sunt destul de mari costurile. Eu mai plătesc și o rata la apartament, salariul meu nu e foarte mare, am și cheltuieli cu utilitățile.
Daca faceti un contract de munca cu acele firme mici veti putea semna fara probleme declaratiile fiscale si documentele intocmite de dvs ca si contabil ( functia din Cod COR ) .
Asta pana ce veti finaliza la CECCAR sa va luati carnetul de expert contabil cand puteti profesa individual ca profesie liberala.