avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 859 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Codul rutier, contravenţii şi ... Am circulat pe Prelungirea Ghencea spre centura, când ...
Discuție deschisă în Codul rutier, contravenţii şi probleme conexe

Am circulat pe Prelungirea Ghencea spre centura, când sa traversez ...

Am circulat pe Prelungirea Ghencea spre centura ,când sa traversez trecerea de cale ferata lucrătorul CFR al coborât bariera si am întrat în ea spărgând mi se parbrizul! Menționez ca semnalele acustice și luminoase nu funcționau! Din cauza șantierului cu pasajul vizibilitatea e redusa și bariera am văzut o doar când a apărut în fata mea! Cine e de vina?
Cel mai recent răspuns: latka , utilizator 14:16, 18 Octombrie 2022
1 din 1 utilizatori consideră
acest răspuns util
Dumneavoastra sunteti de vina. Aveati obligatia reducerii vitezei pana la eliminarea oricarui pericol. Ati condus cu o viteza mai mare decat cea de siguranta pentru conditiile de drum, care sunt semnalizate: santier, intersectie cu calea ferata, viteza maxima admisa (parca este 30 km/h acolo), lipsa vizibilitate, intersectie cu DN CB. Putea sa fie oricare alt obstacol... Eu nici nu credeam ca mai trec trenuri pe acolo. Probabil nici dumneavoastra. Daca indicatorul care avertizeaza asupra intersectiei la nivel cu calea ferata nu era la momentul producerii incidentului, atunci este de vina administratorul drumului.
Ultima modificare: Marți, 18 Octombrie 2022
DinuX, utilizator


DinuX a scris:

Dumneavoastra sunteti de vina. Aveati obligatia reducerii vitezei pana la eliminarea oricarui pericol. Ati condus cu o viteza mai mare decat cea de siguranta pentru conditiile de drum, care sunt semnalizate: santier, intersectie cu calea ferata, viteza maxima admisa (parca este 30 km/h acolo), lipsa vizibilitate, intersectie cu DN CB.

Sintagma reducerii vitezei "pana la eliminarea oricarui pericol" nu mai exista de mult timp in codul rutier.
Iar la trecerile la nivel peste calea ferata legea spune:
Articolul 136
(1) La trecerea la nivel cu calea ferată curentă, conducătorul de vehicul este obligat să circule cu viteza redusă și să se asigure ca din partea stânga sau din partea dreaptă nu se apropie un vehicul feroviar.
Articolul 137
(1) Conducătorul de vehicul poate traversa calea ferată curentă prevăzută cu bariere sau semibariere, dacă acestea sunt ridicate și semnalele luminoase și sonore nu funcționează, iar semnalul cu lumină albă intermitentă cu cadență lentă este în funcțiune.
(2) Când circulația la trecerea la nivel cu calea ferată curentă este dirijată de agenți de cale ferată, conducătorul de vehicul trebuie să respecte semnalele acestora.
[ link extern ]
Si pe cine gasiti vinovat?
Nu neaparat e vina conducatorului auto, daca bariera este coborita si ridicata manual si nu exista nici o semnalizare optica si acustica si nici dirijare a traficului. In conditiile de santier si vizibilitate redusa, rolul agentilor de cale ferata este esential. Daca acestia nu au dirijat traficul si s-au multumit doar cu acea coborire drept in fata celui ce dorea sa treaca, este vina lor .
Ultima modificare: Marți, 18 Octombrie 2022
latka, utilizator

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Sanctionare trecere la nivel cu calea ferata fara bariere dianaanton dianaanton Am fost sanctionata ca am oprit dincolo de indicator la trecerea la nivel cu cale ferata fara bariera cu 9 puncte amenda si suspendarea permisului pe 90 de ... (vezi toată discuția)
Trecerea la nivel cu calea ferata - conditii oprire obligatorie mariustec mariustec Buna seara..astazi am trecut peste calea ferata care era prevazuta cu semafor(culoare alba) dar fara bariere si am fost oprit de un domn politist de la ... (vezi toată discuția)
Amenda trecere la nivel cu calea ferata industriala stoinupetre stoinupetre am primit o amenda de la politia circulatie cum ca : nu am oprit la trecerea la nivel cu calea ferata simpla fara bariere semnalizata prin indicatoare. In ... (vezi toată discuția)