avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 848 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Dreptul muncii - contract de ... Bună,Dacă lucrez de pe data de 22 Septembrie 2022 ...
Discuție deschisă în Dreptul muncii - contract de muncă, demisie, salariu şi altele

Bună,Dacă lucrez de pe data de 22 Septembrie 2022 și în contractul ...

Bună,Dacă lucrez de pe data de 22 Septembrie 2022 și în contractul încheiat pe perioada nedeterminata scrie program 8h,salariu pe data de 10 ale lunii și ca perioada de proba e de 90 zile,specific ca atât programul cât și data încasării salariului nu sunt respectate,pot pleca fără preaviz?Șefii ma obliga sa stau 20 zile consecutive fără pauza în preaviz.Au acest drept?Am uitat sa spun lucrez ca ospătărița.
Cel mai recent răspuns: Cornel Vasile , Consilier juridic 14:57, 30 Noiembrie 2022
1 din 1 utilizatori consideră
acest răspuns util
Nu vă pot obliga. În timpul perioadei de probă puteți demisiona fără preaviz.
Puteați și dacă aveați cim pe durată nedeterminată, din ce spuneți reiese că nu își îndeplinesc obligațiile.

Art. 81
(8) Salariatul poate demisiona fara preaviz daca angajatorul nu isi indeplineste obligatiile asumate prin contractul individual de munca.
1 din 1 utilizatori consideră
acest răspuns util
Pe durata sau la sfarsitul perioadei de proba, contractul individual de munca poate inceta exclusiv printr-o notificare scrisa, fara preaviz, la initiativa oricareia dintre parti, fara a fi necesara motivarea acesteia. (art.31 alin.3 C.mun.)

Daca va dati demisia atunci aceasta poate fi cu sau fara preaviz.

Potrivit art. 81, alin. (5) din Codul muncii, pe durata preavizului contractul individual de muncă continuă să își producă toate efectele. Altfel spus, trebuie să va prezentati la locul de muncă și să va îndeplini sarcinile în mod obișnuit.

" ... angajatul nu este forţat să presteze munca, ci este obligat la o anumită conduită, respectiv să se supună şi să respecte clauzele contractuale şi prevederile legii...'