In situatia unei companii de IT care doreste sa vanda 1 licenta si servicii de suport cu preturi distincte pe o perioada de 1 an si utilizare ulterioara a acestei licente dupa perioada de 1 an va fi, insa conditionata de contractarea unui serviciu suport, as dori un sfat cu privire la inserarea in contracte a unei clauze de obligativitate a efectuarii serviciului de suport, astfel incat mentiunea din contract sa nu devina abuziva. Intrebari :
1) Este posibil sa inseram aceasta clauza de obligativitate si sub ce forma?
2) Licenta aceasta poate fi denumita in contract ca fiind licenta perpetuua sau va fi asimilata unei subscriptii datorita faptului ca daca suportul nu este contractat dupa 1 an de zile,aceasta nu va mai putea fii folosita?
Cu privire la intrebarile dumneavoastra, putem sa va oferim urmatoarele sfaturi:
Este posibil sa inserati in contract o clauza de obligativitate a efectuarii serviciului de suport, insa aceasta trebuie sa respecte principiile de drept civil si sa nu fie abuziva. De exemplu, clauza trebuie sa fie clara, precisa si sa nu contina dispozitii care sa determine o dezechilibrare semnificativa a drepturilor si obligatiilor partilor. In acest sens, va recomandam sa apelati la un avocat specializat in dreptul afacerilor pentru a va asigura ca clauza respecta toate aceste cerinte. Va putem sta la dispozitie.
Licenta poate fi denumita in contract ca fiind "perpetua", insa acest lucru nu inseamna ca utilizarea ei nu poate fi conditionata de plata unui tarif suplimentar pentru serviciile de suport. De exemplu, licenta poate fi valabila pe o perioada nedeterminata, insa utilizarea ei poate fi conditionata de plata unui tarif anual pentru serviciile de suport. Acest lucru poate fi mentionat intr-o clauza specifica din contract, astfel incat sa fie clar pentru ambele parti drepturile si obligatiile lor.
Speram ca aceste informatii v-au fost de ajutor si va stam la dispozitie pentru orice alte intrebari sau clarificari.