La multi ani tuturor! In 2022 am fost microintreprindere fara angajat. Am angajat o persoana cu actele in regula (medicina muncii, contract cu 90 zile proba, transmis revisal) cu incepere din 29 decembrie. Adevarul e ca intentionam sa raman micro. Persoana nu s-a prezentat si am trimis angajatului notificare si pe baza literei 31(3) am trimis in revisal incetarea contractului incepand din 03.01.2023. Am decis ca nu mai angajez, raman SRL cu impozit pe profit. Pentru acele 3 zile normal va trebui sa platesc toate contributiile si taxele legale.
Intrebarea este: cum procedez cu declaratia 010 si 700?
Varianta 1: in ianuarie 2023 declar contributiile in 112 si depun o declaratie 010 cu privire la faptul ca devin platitor de contributii, iar dupa aceea in februarie 2023 iarasi depun o declaratie 010 pentru ca nu mai am angajat, iar in martie depun 700 pentru ca devin platitor de impozit pe profit.
Varianta 2: in ianuarie 2023 in declaratia 112 declar tot ce tine de angajat si depun in martie 700 ca devin platitor de impozit pe profit.
Multumesc.
Pt ca ati avut un contract de munca activ din 29.12.2022 in 15 zile trebuie sa depuneti D700 pt a declara in vectorul fiscal obligatii salariale. ( 010 nu se depune pt ca e inclusa in D700 ).
Apoi pt ca ati incetat contractul din 03.01.2023 in 15 zile de la aceasta data veti depune D700 cu scoaterea din vectorul fiscal a contributiilor salariale si tot in aceasi declaratie veti bifa iesirea de la MICRO incepand cu 31.12.2022 si intrarea la impozit pe profit incepand cu 01.01.2023 ( cu trimestrul in care nu mai aveti salariatul).