Incerc sa raspund la intrebarea adresata de @oldgeorge:
1. Ceea ce se intampla la dvs. in asociatie nu este legal; legalitate este explicata de catre Legea nr.196/2018, art. 77 (1,2) si se refera la
calculul penalitatilor - pentru ca aici este problema.
Art. 77. - (1) Asociaţia de proprietari poate stabili un sistem propriu de penalităţi pentru orice sumă cu titlu de restanţă, afişată pe lista de plată.
Penalităţile nu vor fi mai mari de 0,2% pentru fiecare zi de întârziere şi se vor aplica numai după o perioadă de 30 de zile de la termenul scadent pentru plată, fără ca suma penalităţilor să poată depăşi suma la care s-au aplicat.
(2) Termenul de plată a cotelor de contribuţie la cheltuielile asociaţiei de proprietari, afişate pe lista lunară de plată, este de maximum 30 de zile calendaristice de la data afişării.
Asadar, fiecare proprietar poate achita cheltuielile repartizate pe LP, fara a i se calcula penalitati, din momentul afisarii LP + 30 zile +
nr. de zile aprobat in AG pentru termenul de plata.
O sa se supere Dl. moderator, dar chiar si dansul trebuie sa inteleaga ca conf. al. 2 de mai sus, care spune ca acest termen este de maximum 30 de zile. Practic, acesta este un interval este de la 1 - 30 zile. Asa zice legea, nu inventam nimic!
Revin, cand/de cand se pot aplica penalitati ?
Data afisarii LP + 30 zile + (1 -30), adica dupa 31, 32, 33, 34..... 60 zile.
Ce zice Dl. moderator?
Dupa dvs., AG poate hotari ca acel termen e de zero zile, sau o zi.. :))))
AG nu poate hoatri zero zile (ilegal), dar termenul de plata de o zi, este legal, adica omul poate achita fara penalizari la 31 de zile de la afisarea LP!
Observatie: @vali m, a inteles corect pentru ca acest subiect s-a mai discutat pe forum.