Buna ziua!
Firma la care lucrez, a facut un import de marfa din Ungaria - anul trecut - iar aceasta marfa nu s-a vandut in totalitate. Acum, datorita faptului ca nu mai exista cerere pe piata, am dori sa returnam marfa furnizorului, dar nu cunosc felul in care as putea s-o facem din punct de vedere contabil si nu numai. Pt aceasta marfa, in momentul in care s-a facut importul, s-a platit TVA, iar acum daca o trimit inapoi, cu ce pret ar trebui s-o trimit? Ar trebui sa fac export de marfa, sau sa ne faca acea firma o factura cu minus?
E o problema destul de urgenta si v-as fi recunoscatoare daca m-ati ajuta.
Cu respect,
O Clujeanka novice in ale contabilitatii
In primul rand , problema care o ridic este daca cei din afara ( cei din Ungaria ) sunt de acord cu acest lucru . Sa fiu mai exacta : e de preferat sa existe un contract incheiat intre firma din romania si cea din Ungaria , unde , in afara de elementele standard aferente contractului (gen cantitate , valoare , termene de plata , calitate , eventual garantie , etc ) sa mai fie specificat si acest caz : daca marfa nu se vinde , aceasta va fi trimisa inapoi . In cazul in care nu exista contract , totusi trebuie sa existe corespondenta intre firme.
Asta e unul din aspecte. Sa spunem ca exista toata hartogaraia ... Avand in vedere ca s-a efectuat , la intrare in Romania , declaratie de import definitiva , pentru a trimite marfa inapoi se va face export definitiv. Deci TVa-ul va fi cota zero , scutit cu drept de deducere. Ce inseamna acest lucru : statul iti permite sa iti deduci TVA-ul pe care l-ai platit in vama , la intrarea marfii in tara .
In ceea ce priveste costul . Costul va fi cel care este inregistrat in contabilitate .
Totusi , exista o chichita : Ordonanta 99/2000 care iti permite sa vinzi sub cost ( art. 18) .
Din punct de vedere contabil , furnizorul iti devine client si faci compensare .
Daca vrei articole contabile , spune-mi si ti le scriu.
Cam asta e . O seara buna