avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 458 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Asociaţii de proprietari / ... Atomi - B rasov Intr-o Asociatie de proprietari de ...
Discuție deschisă în Asociaţii de proprietari / locatari

Atomi - B rasov Intr-o Asociatie de proprietari de apartamente, ...

Atomi - B rasov
Intr-o Asociatie de proprietari de apartamente, Cartea de Imobil - cu proprietarii de apartamente si miscarile de proprietari, cine trebuie sa o pastreze: ADP-ul la sediu, sau o persoana intr-un apartament ?
Multumesc
Cel mai recent răspuns: Atomi , utilizator 08:29, 21 Martie 2023
Presedintele intocmeste si pastreaza unde si cum poate.
Dar dupa parerea dv ce credeti ca este acea cartea de imobil?
Pe scurt predintele trebuie sa stie, pe baza CI care poate fi poza sau copie CI, cine locuieste la fiecare apartament.

Legea 196/2018 art 57
Președintele asociației de proprietari are următoarele atribuții:
i) întocmește și actualizează cartea de imobil, în conformitate cu legislația în vigoare;
Ultima modificare: Luni, 20 Martie 2023
w_v_w_v, utilizator
In speta opereaza 2 temeiuri legale,
Organizarea şi actualizarea evidenţei locatarilor prin cartea de imobil | Normă metodologică-parte integrantă din Hotărâre 1375/2006
(2) Cartea de imobil se întocmeşte şi se actualizează de către persoana anume desemnată, cu acordul acesteia, de către proprietarul imobilului sau de asociaţia de proprietari; în cazul asociaţiei de proprietari, responsabilul cărţii de imobil este, de regulă, administratorul sau un membru al comitetului executiv al asociatiei de proprietari
Responsabil al cărţii de imobil este persoana anume desemnată, cu acordul acesteia, de către proprietarul imobilului sau de asociaţia de proprietari; în cazul asociaţiei de proprietari, responsabilul cărţii de imobil este, de regulă, administratorul sau unul dintre membrii comitetului executiv, care locuieşte efectiv în imobil.

Art. 94. -
Responsabilii cărţii de imobil, desemnaţi în condiţiile legii, au următoarele atribuţii:
a) să solicite persoanelor care locuiesc în imobil prezentarea actelor de identitate, în termen de 15 zile de la sosire, în vederea înscrierii datelor în cartea de imobil;
b) să atenţioneze persoanele care au actele de identitate cu termenul de valabilitate expirat sau care nu şi-au efectuat schimbarea domiciliului ori stabilirea reşedinţei, în vederea punerii acestora în legalitate;
c) să păstreze, să actualizeze şi să utilizeze datele din cartea de imobil cu respectarea dispoziţiilor Legii nr. 677/2001 pentru protecţia persoanelor cu privire la prelucrarea datelor cu caracter personal şi libera circulaţie a acestor date, cu modificările şi completările ulterioare; cartea de imobil se prezintă spre verificare numai poliţiştilor şi lucrătorilor de la serviciile publice comunitare de evidenţă a persoanelor;
d) să păstreze în bune condiţii cartea de imobil, să nu o înstrăineze, iar la mutarea din imobil să o predea preşedintelui asociaţiei de proprietari.


L nr 196/2018 Art. 57. -

Preşedintele asociaţiei de proprietari are următoarele atribuţii:
i) întocmeşte şi actualizează cartea de imobil, în conformitate cu legislaţia în vigoare;

Ultima modificare: Luni, 20 Martie 2023
ynocentta, utilizator
Ynocenta
Prima parte aia cu 2 in fata nu e din norma ci din
ORDONANȚĂ DE URGENȚĂ nr. 97 din 14 iulie 2005 (**republicată**)
privind evidența, domiciliul, reședința și actele de identitate ale cetățenilor români**)
Publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 719 din 12 octombrie 2011

Articolul 38
(1) Organizarea activității de ținere a evidenței locatarilor prin cartea de imobil revine Ministerului Administrației și Internelor, prin unitățile de poliție.
(2) Cartea de imobil se întocmește și se actualizează de către persoana anume desemnată, cu acordul acesteia, de către proprietarul imobilului sau de asociația de proprietari; în cazul asociației de proprietari, responsabilul cărții de imobil este, de regulă, administratorul sau un membru al comitetului executiv al asociației.
(3) Păstrarea, actualizarea și utilizarea datelor din cartea de imobil de către persoana desemnată în acest sens, conform alin. (2), se fac cu respectarea dispozițiilor Legii nr. 677/2001 pentru protecția persoanelor cu privire la prelucrarea datelor cu caracter personal și libera circulație a acestor date, cu modificările și completările ulterioare.
(4) Responsabilul cărții de imobil are obligația să înscrie, pe baza actului de identitate, persoanele care domiciliază sau au reședința în imobilul respectiv și să o prezinte, la cerere, polițiștilor sau lucrătorilor serviciilor publice comunitare de evidență a persoanelor.
(5) Cartea de imobil se întocmește într-un singur exemplar, care se păstrează la responsabilul cărții de imobil.
Articolul 39
(1) Persoanele care își schimbă domiciliul sau își stabilesc reședința sunt obligate să ceară înscrierea în cartea de imobil la noua locuință în termen de 15 zile de la mutare.
(2) Persoanele care locuiesc în imobil sunt obligate să prezinte actul de identitate responsabilului cărții de imobil, la solicitarea acestuia, pentru actualizarea cărții de imobil.
Articolul 40
La hoteluri și în alte locuri de cazare în comun, înscrierea în cartea de imobil se face la sosire, prin grija proprietarului sau a administratorului acestora, după caz.


articolul 94 e ok e de acolo din norma de unde ati spus dumneavoastra.
Multumesc foarte mult !!! / Atomi

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Carte de imobil elena.k elena.k responsabilul cartii de imobil refuza sa actualizeze cartea de imobil pe motiv ca trebuie sa ii las copii ale CI, CVC (avand CI, CVC in original in fata) ce ... (vezi toată discuția)
Copie contract v c cristina_c cristina_c Este normal ca administratorul de bloc sa-mi ceara o copie a contractului de vanzare cumparare al apartamentului pentru cartea de imobil? Este legal? Am ... (vezi toată discuția)