Obțineți procura de administrare care vă dă dreptul să închiriați și faceți contract.
Când contractul îndeplinește una dintre aceste condiții:
- sa fie autentificat la un notar public
- sa fie atestate partile acestuia, continutul, semnatura si data certa de catre un avocat
- sa fie inregistrat la organele teritoriale ale A.N.A.F.
chiriașul se poate duce singur la Evidența persoanelor pentru a-și face o nouă CI sau pentru viza de reședință.
Aveți detalii aici:
[ link extern ]
Contractele de închiriere/subînchiriere sunt înregistrate la organele teritoriale ale A.N.A.F. la cererea proprietarului şi nu a chiriaşului, fiind necesară înscrierea numărului şi datei de înregistrare, care se poate realiza prin aplicarea ştampilei A.N.A.F. ori prin înregistrarea online.
Astfel, dovada adresei de domiciliu/reşedinţă se poate face cu:
- Contract de închiriere pe care a fost aplicată ştampila A.N.A.F. cu numărul şi data de înregistrare;
- Contractul de închiriere sub semnătură privată, la care va fi anexată cererea pentru înregistrarea contractului de locaţiune pe care a fost aplicată ştampila A.N.A.F. cu numărul şi data de înregistrare;
- Contractul de închiriere încheiat sub semnătură privată însoţit de cererea de înregistrare a contractului de locaţiune la care va fi anexat, în format tipărit, mesajul electronic de confirmare a înregistrării (mesaj care conţine semnătura electronică utilizată de funcţionarii Ministerului Finanţelor Publice);