avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 792 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Dreptul muncii - contract de ... Beneficii contract individual de munca
Discuție deschisă în Dreptul muncii - contract de muncă, demisie, salariu şi altele

Beneficii contract individual de munca

Buna ziua.

Am inteles ca noul cod al muncii specifica ca angajatorul trebuie sa treaca in CIM si eventualele beneficii salariale pe langa salariul normal.

La compania la care lucrez, se deconteaza in limita la 250 ron pe luna diverse facilitati(gen echipament sportiv, acces la platforme de invatare etc.) Pe fluturasul de salariu astfel de decontari sunt trecute drept prima beneficii neta. La momentul actual beneficiile respective si ce se poate deconta sunt reglementate in ROI. Fapt care permite angajatorului sa schimbe cand doreste ce se poate deconta si inclusiv suma.

Intrebarile mele sunt:
1. Angajatorul este fortat acum de codul muncii sa faca un act aditional la CIM pentru contractele existente sa treaca astfel de beneficii in contract?
2. Daca da, pana cand trebuie sa faca angajatorul astfel de aditionale?
3. In caz ca da, ar trebui sa fie specificat in CIM si care sunt categoriile de cheltuieli pe care le deconteaza si in ce conditii?
Ultima modificare: Joi, 29 Iunie 2023
Elena Andreea, administrator
Cel mai recent răspuns: Cornel Vasile , Consilier juridic 18:20, 30 Iunie 2023
Persoana selectata in vederea angajarii ori salariatul, dupa caz, va fi informata cu privire la cel putin urmatoarele elemente:
a) identitatea partilor;
b) locul de muncă sau, în lipsa unui loc de muncă fix, posibilitatea ca salariatul să îşi desfăşoare activitatea în locuri de muncă diferite, precum şi dacă deplasarea între acestea este asigurată sau decontată de către angajator, după caz;
d) functia/ocupatia conform specificatiei Clasificarii ocupatiilor din Romania sau altor acte normative, precum si fisa postului, cu specificarea atributiilor postului;
e) criteriile de evaluare a activitatii profesionale a salariatului aplicabile la nivelul angajatorului;
f) riscurile specifice postului;
g) data de la care contractul urmeaza sa isi produca efectele;
h) in cazul unui contract de munca pe durata determinata sau al unui contract de munca temporara, durata acestora;
i) durata concediului de odihna la care salariatul are dreptul;
j) conditiile de acordare a preavizului de catre partile contractante si durata acestuia;
k) salariul de bază, alte elemente constitutive ale veniturilor salariale, evidenţiate separat, periodicitatea plăţii salariului la care salariatul are dreptul şi metoda de plată;
l) durata normală a muncii, exprimată în ore/zi şi/sau ore/săptămână, condiţiile de efectuare şi de compensare sau de plată a orelor suplimentare, precum şi, dacă este cazul, modalităţile de organizare a muncii în schimburi;
m) indicarea contractului colectiv de munca ce reglementeaza conditiile de munca ale salariatului;
n) durata şi condiţiile perioadei de probă, dacă există;
o) procedurile privind utilizarea semnăturii electronice, semnăturii electronice avansate şi semnăturii electronice calificate;
p) dreptul şi condiţiile privind formarea profesională oferită de angajator;
q) suportarea de către angajator a asigurării medicale private, a contribuţiilor suplimentare la pensia facultativă sau la pensia ocupaţională a salariatului, în condiţiile legii, precum şi acordarea, din iniţiativa angajatorului, a oricăror alte drepturi, atunci când acestea constituie avantaje în bani acordate sau plătite de angajator salariatului ca urmare a activităţii profesionale a acestuia, după caz.

Elementele din informarea de mai sus trebuie să se regăsească şi în conţinutul contractului individual de muncă, cu excepţia informaţiilor prevăzute la lit. m), o) şi p).
Ultima modificare: Joi, 29 Iunie 2023
Cornel Vasile, Consilier juridic
Sa inteleg din litera k) ca trebuie sa fie scris astfel de beneficii. Ati putea sa imi raspundeti si le celelalte doua intrebari de mai sus? Multumesc frumos.
1. Obligatoriu menționat în c.i.m.: salariul de bază, alte elemente constitutive ale veniturilor salariale, evidenţiate separat, periodicitatea plăţii salariului la care salariatul are dreptul şi metoda de plată.

2. Orice modificare a unuia dintre elementele prevazute mai sus in timpul executarii contractului individual de munca impune incheierea unui act aditional la contract, anterior producerii modificarii, cu exceptia situatiilor in care o asemenea modificare este prevazuta in mod expres de lege sau in contractul colectiv de munca aplicabil.

3. In CIM in ccm aplicabil sau in reg intern trebuie mentionate care sunt categoriile de cheltuieli pe care le deconteaza angajatorul, in ce conditii și actele necesare
Ultima modificare: Vineri, 30 Iunie 2023
Cornel Vasile, Consilier juridic

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Riscurile specifice postului lavinia_buciumas lavinia_buciumas buna ziua, Va rog sa ma ajutati sa imi spuneti daca e obligatoriu sa fie trecute in cim RISCURILE SPECIFICE POSTULUI ?sau sa se incheie un act aditional la ... (vezi toată discuția)
Instruirea noului angajat marsta marsta Mă interesează dacă e reglementată în vreo lege obligativitatea angajatorului de a asigura instruirea inițială a angajatului: prezentare ROI, Rof, fisa ... (vezi toată discuția)
Actualizare cim din 2000 rrramor rrramor Buna ziua, In 2000, CIM avea o anumita structura, in 2014, are alta structura. Cei de la ITM mi-au sugerat sa actualizez contractele vechi dupa forma in ... (vezi toată discuția)