avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 805 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice PFA, II, AF - Persoana fizica ... contabilitate PFA
Discuție deschisă în PFA, II, AF - Persoana fizica autorizată, Întreprindere individuală, Asociaţie familială

contabilitate PFA

Buna seara.
Sunt PFA la inceput de drum, si as avea nevoie de sfaturi legate de tinerea contabilitatii si declaratiile la Administratia Financiara.
Pentru inceput trebuie sa merg sa dau declaratia 220, si prima intrebare legata de ea este daca venit brut realizat pe an trebuie sa fie peste o anumita suma. Exista o suma minima sub care nu poti declara venit? Mentionez ca nu sunt angajata nicaieri, deci timpul meu il pot dedica activitatii PFA.
A doua intrebare este legata de plata anticipata a impozitului pe venit. Plata se efectueaza imediat dupa ce dai declaratia? Se poate plati pe tot anul, sau doar pe primul trimestru inteleg, dar trebuie efectuata odata cu completarea declaratiei?
A treia intrebare este legata de facturi si de registru. Imi poate explica cineva cum procedez? Trebuie neaparat registru... fizic? Nu se poate tine unul in Excel? Acesta trebuie prezentat la Finante... de cate ori? O data pe an? Cum procedez cu facturile? Trebuie si ele sa fie pe suport de hartie, sau se poate si electronic?
Va multumesc.
Ultima modificare: Miercuri, 27 Ianuarie 2010
Roxie, utilizator
Cel mai recent răspuns: 4itsrl , utilizator 09:20, 5 Februarie 2011
Buna seara,
Puteti gasi o parte din raspunsurile la intrebari pe acest site specializat [ link extern ] / .

Succes in continuare!
r.r.ardeleanu a scris:

Buna seara,
Puteti gasi o parte din raspunsurile la intrebari pe acest site specializat [ link extern ] / .

Succes in continuare!


Multumesc pentru link. Am gasit cateva lucruri de care am nevoie, am descarcat niste formulare pentru finante, pensii si sanatate. Nu am gasit totusi nimic referitor la venitul brut minim pe an pentru declaratia 220 si nici despre facturi (sau poate nu am stiu eu unde sa caut), am gasit despre registru insa, dar nu m-am lamurit complet daca se poate tine doar in excel, sau trebuie si pe hartie.
Buna ziua,

Despre facturi va pot spune ca pot fi si in format electronic, ori facute de dvs, ori puteti cumpara un program simplu pentru asa ceva.Despre venitul brut si despre registru nu stiu ce sa va spun, nu sunt de meserie contabil, ce v-am spus pana acum a fost din experienta proprie de PFA. Totusi nu am auzit sa existe un venit brut minim, dar poate primiti un raspuns din partea unui contabil. Si daca va uitati cu atentie pe linkul dat, vedeti ca exista si acolo sectiunea de forum. SI, ori va uitati la intrebarile celorlalti, ori postati dvs intrebarile dorite. Sogur veti primi raspuns imediat de la cineva in domeniu.
Succes in continuare!
Referitor la venitul declarat - la inceput poti declara o cifra mai mica (1.000, 2.000 ... 30.000 lei - cam cit consideri ca ai putea sa faci, avind in vedere ca esti la inceput de drum - nu stiu ce domeniu ai, ai deja clienti, faci deja ceva?) pentru ca regularizarea se va face in anul urmator, si vei plati diferenta pentru ce ai realizat cu adevarat.
Plata impozitului este impartita in patru transe - 15 martie, 15 iunie, 15 semptembrie, 15 decembrie; le poti plati si pe toate odata, dar cel putin prima plata nu mai tirziu de 15 martie, altfel apar penalizari ... (evident!!!).
La mine in oras, registrul trebuie efectiv "pe hirtie" este un registru ce se cumpara, se numeroteaza paginile si se inregistreaza la fisc.
Registrul se prezinta la Finante atunci cind te cheama pentru control, pe mine ma cheama la cinci ani. Inregistrarile anuale apar in rezultatul pe care il dai la sfirsit de an, pentru calcularea impozitului. Ai grija ce treci la cheltuieli, s-ar putea la controlul de la Fisc sa iti mai taie din ele.
Cel mai bine ar fi sa-l intrebi pe inspectorul care "te are in grija", deoarece multe sint interpretabile si fiecare poate cere altceva.
Spor la activitati !!!
liail a scris:

Referitor la venitul declarat - la inceput poti declara o cifra mai mica (1.000, 2.000 ... 30.000 lei - cam cit consideri ca ai putea sa faci, avind in vedere ca esti la inceput de drum - nu stiu ce domeniu ai, ai deja clienti, faci deja ceva?) pentru ca regularizarea se va face in anul urmator, si vei plati diferenta pentru ce ai realizat cu adevarat.
Plata impozitului este impartita in patru transe - 15 martie, 15 iunie, 15 semptembrie, 15 decembrie; le poti plati si pe toate odata, dar cel putin prima plata nu mai tirziu de 15 martie, altfel apar penalizari ... (evident!!!).
La mine in oras, registrul trebuie efectiv "pe hirtie" este un registru ce se cumpara, se numeroteaza paginile si se inregistreaza la fisc.
Registrul se prezinta la Finante atunci cind te cheama pentru control, pe mine ma cheama la cinci ani. Inregistrarile anuale apar in rezultatul pe care il dai la sfirsit de an, pentru calcularea impozitului. Ai grija ce treci la cheltuieli, s-ar putea la controlul de la Fisc sa iti mai taie din ele.
Cel mai bine ar fi sa-l intrebi pe inspectorul care "te are in grija", deoarece multe sint interpretabile si fiecare poate cere altceva.
Spor la activitati !!!

Va multumesc mult pentru raspuns. Domeniul de activitate sunt traducerile cf cod caen 7430, mai putin cele ce tin de legea178/1997 (parca asta era, cele ce trebuiesc legalizate). Clienti inca nu am, dar nici nu am facut nici un demers in cautarea lor. Abia ieri mi-am ridicat autorizatia de la Registrul Comertului.
Nici nu stiu cum e mai bine sa procedez cu facturile, sub ce forma sa fie, avand in vedere ca activitatea o voi desfasura prin corespondenta electronica, iar plata se va face prin OP in contul pe care il voi deschide. Ce ma sfatuiti?
Cheltuielile pe care le anticipez sunt cele ce tin de carti de vizita, stampila, facturi. Ca traducator, pot trece la cheltuieli de exemplu achizitionarea unor dictionare? Ce alte lucruri mai pot fi trecute la cheltuieli? Citisem undeva si de contributiile la sanatate, dar nu prea am inteles daca se trec sau nu...

Multumesc.

Alte discuții în legătură

Recomandãri pentru traducãtorii aflati la început de drum - a se vedea legislatia fiscala modificata si completata la zi Delia Elena  NEDA Delia Elena NEDA Am strans mai multe informatii utile traducatorilor care sunt la inceput de drum. Toti am fost la inceput… Macar ca tie sa iti fie mai usor decat mi-a ... (vezi toată discuția)
Formalitati inregistrare fiscala i.i. tectonica tectonica dupa procedura de infiintare intreprindere individuala la Reg.Comertului care sunt urmatorii pasi pentru ,,inregistrarea I.I.la organul fiscal ... (vezi toată discuția)
Pfa - profesie liberalã traducãtor autorizat sonia1978 sonia1978 Buna ziua! M-ar interesa pasii pe care trebuie sa-i urmez pentru a deveni traducator autorizat PFA. Am primit autorizatia de la Ministerul Justitiei. Stiu ... (vezi toată discuția)