Pentru
Administratia Financiara mi-au trebuit:
- declaratia privind veniturile estimate (Formular 220) incheiat in dublu exemplar
[ link extern ] )
(copie dupa Autorizatia de functionare sau Certificatul de inregistrare fiscala)
- copie act de identitate
- inregistrare Registrul-jurnal de incasari si plati si Registrul inventar (cumparate de la orice librarie/editura)
Pentru inscrierea la Casa de Asigurari de Sanatate trebuie sa intrebi exact ce acte iti vor trebui: daca esti numai PFA trebuie unele acte, daca esti angajat in alta parte si pe langa si PFA alte acte
Pentru ca inscrierea la Pensii este obligatorie pentru cei care sunt numai PFA, si optionala pentru cei care sunt angajati si in alta parte, va trebui, de asemenea, sa intrebi la ei de acte.
Nu uita de:
- achizitionarea de Registru Jurnal de Incasari si Plati si a Registrului de Inventar ce trebuie avizate de catre Administratia Financiara - contabilitatea se tine in partida simpla "incasari si plati"
- inscrierea obligatorie la Administratia Financiara ca realizator de venituri: declaratia 220 cu venitul estimativ pe 2010 - nu este limita inferioara sau superioara, ci numai pur estimativ, venit ce urmeaza a fi reglat oricum in 2011 prin declaratia 200
- tot de la Adm. Fin. am achizionat si un Registru Unic de Control necesar doar in cazul unui control de la Fisc in care ei noteaza verificarile, constatarile
- inscrierea obligatorie la Casa de Asigurari de Sanatate ca platitor la contributia pentru Sanatate
- daca nu ai carte de munca in alta parte (loc de baza), este obligatorie si inscrierea la Casa de Pensii
- facturierul si chitantierul pot fi si in format Excel, se pot vedea modele si intocmi machete chiar de catre tine
Multa bafta!